Det vi försöker förklara för dig är att det här agerandet sätter både dig och honom i en väldigt dålig sits om hon väljer att agera. Ni riskerar bägge två att någon av er inte kommer kunna jobba kvar, alternativt att någon måste omplaceras eller att ni båda blir omplacerade/uppsagda.

Jag vet inte hur stort företag du jobbar på men att bli uppsagd pga samarbetssvårigheter ser väldigt illa ut i en CV och med tanke på din och ditt liggs karriärer så är det väldigt lätt att gissa vem det är som kommer få gå.

E.on hade en chef som fick stora tidningsrubriker nu i vinter pga hur han betedde sig mot en anställd, tror du att det är något som inte kan hända er?
jag är inte orolig att det ska misskötas på något sätt du gör höna av en fjäder :idea:

Fast jag gör en väldigt stor skillnad på att gå på en AW och att gå på fest. Att folk dricker för mycket på fester är ju inte helt ovanligt, däremot så är jag väldigt förvånad att folk super ner sig till apstadiet på en AW. :confused: Även om det är en fredag så jobbar ju folk vanligtvis till 16 - 17, att då gå direkt från jobbet till puben i syfte att bli full har jag aldrig ens hört talas om.

Ska jag ta de AW jag varit på som ex så är det inte så det gått till. Så du kan då en motvikt.

Dels har de börjat vid 19. Med mat. De flesta har tagit en öl/ett glas vin till maten. De flesta tar ett till efter maten. Nu är klockan cirka 21. En del går hem, en del gick redan vid 20. De som är kvar brukar ta sitt tredje glas.

Spola framåt till kl 22-24 så är de flesta mer eller mindre berusade. Vissa betydligt mer.

Dock, det är ytterst sällan det är mer än glatt. Inte saker som ångras nästa dag, folk som gör bort sig etc. Oavsett hur fulla eller inte fulla de varit.

Men du, tänk om det vore tvärtom; du gjorde något fel och fick en tillsägelse av en chef som du visste ligger med en kollega. Det är kollegan som har berättat för chefen, i sängen. Hur skulle det kännas för dig? Vore det okej?
hur skulle hon få reda på dom detaljerna :crazy: dessutom har hon inte mycket att komma med om man har helhetsbilden klar för sig!! vi har kompetenta chefer som vet hur man hanterar konfliktsituationer enligt regelboken :idea:

vi har kompetenta chefer som vet hur man hanterar konfliktsituationer enligt regelboken :idea:
Och regelboken säger att man ska ligga med sina underordnade och sen fortsätta att hantera deras tjafs på jobbet?

Om cheferna är så jädra kompetenta varför var du så orolig för att de skulle få veta om ert fylleligg? Och varför har den som är elak mot dig fått härja fritt fram tills nu?

hur skulle hon få reda på dom detaljerna :crazy: dessutom har hon inte mycket att komma med om man har helhetsbilden klar för sig!! vi har kompetenta chefer som vet hur man hanterar konfliktsituationer enligt regelboken :idea:
Den kompetensen lyser med sin frånvaro i den här tråden, att ge sig på en annan mellanchef efter att ens ligg klagar i sängen är ett tecken på bristande kompetens.

Och regelboken säger att man ska ligga med sina underordnade och sen fortsätta att hantera deras tjafs på jobbet?

Om cheferna är så jädra kompetenta varför var du så orolig för att de skulle få veta om ert fylleligg? Och varför har den som är elak mot dig fått härja fritt fram tills nu?
hon härjar när ingen ser!! ingen har sagt ifrån eller tagit upp det med cheferna så det är därför skulle jag tro

jag vet inte vad hon får för påföljd det är inte min sak!! jag tog varning som ett exempel om hon inte sköter sig framöver

Det är han som kan drabbas av påföljder, och indirekt du, om det börjar delas ut varningar och föras samtal osv som det inte finns ordentligt på fötterna för.

Och tyvärr så när skiten träffar fläkten brukar det vara den längst ner i näringskedjan som åker ut. I detta fallet du.

Så jag skulle hellre be honom att INTE ta upp något med henne. Absolut inte. Oavsett.

Det är han som kan drabbas av påföljder, och indirekt du, om det börjar delas ut varningar och föras samtal osv som det inte finns ordentligt på fötterna för.

Och tyvärr så när skiten träffar fläkten brukar det vara den längst ner i näringskedjan som åker ut. I detta fallet du.

Så jag skulle hellre be honom att INTE ta upp något med henne. Absolut inte. Oavsett.
han kommer inte drabbas det kan jag garantera du har inte bilden klar för dig jag kan eventuellt drabbas av en karusell därför har jag inte tagit upp det med chefen

Jag har varit i en liknande sits som ändå skiljer sig markant från denna. Jag säger bara stopp stopp stopp om man tänker sig en fortsättning inom företaget. Att man dessutom är ny på arbetsplatsen och inleder en relation med en kollega/överordnad som har jobbat där ett tag, ger mig ytterligare varningssignaler.
I min värld finns två alternativ om situationen trots allt uppstår:
Antingen kommer man överens om att det var en engångsföreteelse, och agerar därefter, professionellt och vuxet.
Om man gemensamt beslutar sig för att ta det vidare på det personliga planet så hade jag varit ytterst mån om att sköta det professionellt och följa företagets policy för att inte riskera att få skit i efterhand.

Jag kan se väldigt många scenarion på hur det här kan utvecklas och med den redogörelsen som kommit fram i tråden hittills så är de inte speciellt positiva, tvärtom pendlar de mellan katastrof och
mardröm. I mitt eget fall valde vi att inte fortsätta, av olika anledningar, och blandade inte in någon annan i vår lilla affär utan skötte det vid sidan om för att det inte skulle påverka relationen på "arbetsplatsen". Obekvämt, absolut, men det drabbade ingen annan och det gick inte ut över arbetet.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 511
Senast: Imna
·
H
Kropp & Själ Hej, skriver under anonymt nick då jag inte vill avslöja mig för mycket. Blev för ett tag sedan utsatt för sexuella trakasserier av en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Gammal användare men nytt anonymt nick. En del av er förstår nog vem jag är pga gemensamma aktiviteter vi har tillsammans som jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 770
Senast: citruzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama