För att det är du som har problem, då är det du som ska ta upp det.
Annars blir det en andrahandshistoria som han dessutom fått höra från sitt ligg.

Försök se på det utifrån.

Hade jag varit den andra tjejen hade jag anmält det direkt. Oavsett om jag gjort något eller inte eftersom det är så in i helvete oprofessionellt och dåligt så det finns inte ord.
Du är vuxen, inte ett barn som skickar pappa när någon varit dum.
Anmäla vad???? att hon går på sina (underordnade) kollegor ??? Vi har olika befattningar det är inte något lager vi arbetar på utan kontorslandskap med olika befattningar och roller!

Anmäla vad???? att hon går på sina (underordnade) kollegor ??? Vi har olika befattningar det är inte något lager vi arbetar på utan kontorslandskap med olika befattningar och roller!

Exakt, det finns en hierarki och formalia hur man sköter saker och ting. Att öht hantera något som har med en underlydande att göra som man också ligger med är mot alla regler.

Försök ta ett steg tillbaka och fundera på hur du framställt situationen. Det ser rätt illa ut.
du har inte hela bilden klar för dig och mer än så tänker jag inte skriva ut om min arbetsplats !! jag har pratat med honom och han har bättre koll än du! Jag vet att allt kommer skötas snyggt om hon fortsätter det vet jag till 100%

Exakt, det finns en hierarki och formalia hur man sköter saker och ting. Att öht hantera något som har med en underlydande att göra som man också ligger med är mot alla regler.
hur vet du vad vi har för policy på mitt jobb?? nej precis det vet du inte! hon är över mig och han över oss båda du behöver inte oroa dig för att han gör någonting som sätter honom i klistret, han vet vad han sysslar med. han har varit chef halva yrkeskarriären och har högsta chefen vid sin sida

@Thilde Jag tycker inte TS verkar särskilt osäker alls längre? Tvärtom, väldigt säker på sin sak och rätt bitig. Framförallt helt och hållet bekväm i att låta sitt ligg hantera hennes problem åt henne på jobbet. Så då är det ju bara att köra på.

Buke visar återigen upp sitt allra fulaste tryne!

Måste kännas bra att ihop med gruppen ge sig på en uppenbart väldigt osäker tjej.

Mår ni bättre själva då eller vad handlar det om? Vidrigt!
Öh? Alla här försöker bara hjälpa ts. Som du skriver verkar hon vara en väldigt osäker tjej och allt vad hon skriver här får mina varningslampor att tokblinka. Just nu är vi oroliga över att ts och hennes ligg kommer dra på sig mer problem genom att inte hantera saker på ett professionellt sätt. Vi är oroliga eftersom vi sett det förut.

Öh? Alla här försöker bara hjälpa ts. Som du skriver verkar hon vara en väldigt osäker tjej och allt vad hon skriver här får mina varningslampor att tokblinka. Just nu är vi oroliga över att ts och hennes ligg kommer dra på sig mer problem genom att inte hantera saker på ett professionellt sätt. Vi är oroliga eftersom vi sett det förut.
"oroliga" :meh:

hur vet du vad vi har för policy på mitt jobb?? nej precis det vet du inte! hon är över mig och han över oss båda du behöver inte oroa dig för att han gör någonting som sätter honom i klistret, han vet vad han sysslar med. han har varit chef halva yrkeskarriären och har högsta chefen vid sin sida
Oavsett era policies så är varning en allvarlig åtgärd som regleras arbetsrättsligt.

Säkert, men jag har aldrig under min karriär (30 år i yrkeslivet) blivit full på en arbetsrelaterad tillställning. Tillsammans med arbetskamrater jag umgåtts med privat (alltså full i privata sammanhang) ja, men inte i arbetsrelaterade situationer.

Lånar knapp.

Det har förvisso jag. Typ enda gången jag är märkbart berusad är på AW/julfester/etc. De flesta andra med.

Dricker aldrig annars så mkt som i de sammanhangen heller - just pga det där glaset som fylls på hela tiden.

Det avgörande: Det är inte betald arbetstid och jag flippar inte ur.

Om jag gjorde det/hade gjort det/visste jag hade det skulle jag vara spik nykter.

TS resonemang låter som en tidigare chefs. Som blev drängfull, tafsade på kvinnlig personal och tvångshånglade upp mig mot en vägg: "vad hände igår? Jag är rädd det inte var bra och att jag bör be om ursäkt. Det är nämligen svart och det brukar aldrig vara ett bra tecken. Fan jag tänkte ju vara chefsgrupp, ta två öl, sen gå hem. Det gick ju sådär.."

Jag svarade "Men för fan, om du VISSTE hur du blev hur kunde du ens tänka två öl. Du skulle tänkt "ta en Ramlösa och gå hem!!"

Man har ett ansvar. Ingen sprit i världen ändrat det. Man var Max 20 år när man lärde sig gränsen. Eller i mitt fall att är jag minsta förkyld ska jag inte dricka alls för jag blir aspackad på två cider och kräks och får bäras hem". Det räckte med EN gång för att se sambandet och sen låta bli.

@Thilde Jag tycker inte TS verkar särskilt osäker alls längre? Tvärtom, väldigt säker på sin sak och rätt bitig. Framförallt helt och hållet bekväm i att låta sitt ligg hantera hennes problem åt henne på jobbet. Så då är det ju bara att köra på.
jag känner mig trygg vi har haft bra samtal och veckan efter den där panikattacken har gått bra!! jag försöker lita på den här trygghetskänslan nu

Om ditt företag inte har någon policy som säger klart och tydligt hur förbindelser mellan chef-underlydande ska hanteras blir jag förvånad.

Sedan är det inte bara företagets policy som räknas, det finns också lagstiftning som reglerar det som sker på en arbetsplats.

Är din antagonist också en mellanchef misstänker jag att hon har god koll på vad som gäller. Dvs hon kan (med rätta) sätta honom i skiten ordentligt om han försöker hantera situationen mellan dig och henne. Det kan i sin tur spilla över på dig.

du har inte hela bilden klar för dig och mer än så tänker jag inte skriva ut om min arbetsplats !! jag har pratat med honom och han har bättre koll än du! Jag vet att allt kommer skötas snyggt om hon fortsätter det vet jag till 100%
Det vi försöker förklara för dig är att det här agerandet sätter både dig och honom i en väldigt dålig sits om hon väljer att agera. Ni riskerar bägge två att någon av er inte kommer kunna jobba kvar, alternativt att någon måste omplaceras eller att ni båda blir omplacerade/uppsagda.

Jag vet inte hur stort företag du jobbar på men att bli uppsagd pga samarbetssvårigheter ser väldigt illa ut i en CV och med tanke på din och ditt liggs karriärer så är det väldigt lätt att gissa vem det är som kommer få gå.

E.on hade en chef som fick stora tidningsrubriker nu i vinter pga hur han betedde sig mot en anställd, tror du att det är något som inte kan hända er?

Nej det gör jag inte? Jag skriver att jag inte kan hantera stora mängder alkohol för då släpper mina mentala spärrar som jag kan pngra dagen efter men jag beter mig inte som ett fylleas, skriker inte utan är bara mer öppen för saker

Alkoholintaget ger dig problem. Räcker inte det? Där drar jag själv absolut gränsen. Oavsett mängd. Oavsett vad andra tycker. Så om alkoholen får mig att göra saker jag ångrar eller mår dåligt över var det för mycket och är ett problem. Som inte ska upprepas.

Så "bara" att dagen efter dig ångra dig är väl illa nog. Var lite snällare mot dig själv och ta hand om dig själv lite mer istället :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 512
Senast: Imna
·
H
Kropp & Själ Hej, skriver under anonymt nick då jag inte vill avslöja mig för mycket. Blev för ett tag sedan utsatt för sexuella trakasserier av en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Gammal användare men nytt anonymt nick. En del av er förstår nog vem jag är pga gemensamma aktiviteter vi har tillsammans som jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 770
Senast: citruzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama