jag kommer inte dra mig ur i det här läget! jag trivs oförskämt bra ihop med honom ju mer vi umgås och det känns för jäkla bra så varför skulle jag kasta mig ur det här och sen ångra det och dessutom skapa problem för mig själv på arbetsplatsen?
Jag har ingenstans skrivit att du ska dra dig ur nånting, jag har skrivit att du ska reflektera över er arbetssituation framöver om ni väljer att fortsätta. Det är helt skilda saker. Men vill du köra på med denna karl utan att ta hänsyn till företagets (eventuella) policy i den aktuella frågan så absolut. Men då kan du inte gnälla om du kanske står utan vare sig jobb eller partner en dag.

en fråga är varför ni övertalade mig att prata om jobbet med honom och när jag till sist GJORDE DET så blev det helt fel?? var det för försöka sabotera???

Lycka till och ha så roligt!!
Glöm inte också att det inte behöver gå åt helvete för att många i den här tråden skriver det. Det kan också gå jättebra och ni kan leva lyckliga i alla era dagar! :love:
tack jag tror att jag börjar bli förälskad i känslan av att vara med honom!! jag är inte kär men älskar känslan :angel::D det känns jävla bra att få känna sig så lugn, stabil och trygg med honom

en fråga är varför ni övertalade mig att prata om jobbet med honom och när jag till sist GJORDE DET så blev det helt fel?? var det för försöka sabotera???

Jag tror du missförstod. Råden var att tala med honom om hur er relation påverkar arbetet och arbetsplatsen och hur ni ska förhålla er till det och hantera det.

Inte att du skulle prata om dina arbetsrelaterade problem gentemot E.

Vi har aldrig sagt att du skulle ta upp dina problem med andra kollegor utan hur ni två ska sköta det här, vi har aldrig sagt att du ska avsluta utan tänka dig för innan du agerar. Självklart kan två medarbetare bli kära och ha en fungerande relation, men för att det inte ska bli problem måste du själv kunna stå upp för dig både mot honom, den kvinnliga kollegan och din egen chef.

Jag har varit med om att en chef försökt skämma ut mig inom vår organisation. Nu fanns det en person som kunde hantera det hela plus att jag hade hållit ryggen fri (inget förhållande inblandat utan sexuella trakasserier mot mig :meh:). Hade denne person inte funnits hade jag haft det väldigt svårt med jobb.

Det hela gjordes via mail och jodå, jag har kvar det mailet :devil:
Som sagt, det går att trassla in sig precis hur mycket som helst i en sån här affär och det kan bli riktigt smutsigt, det enda säkerhetsbältet man har är att man agerar med eftertanke och att man kan stå rak i ryggen efteråt (precis som du gjorde!).

Njaa... tipsen var väl att prata om ER relation på jobbet. Kanske inte dina problem med din andra kollega.. Men men, gjort är gjort, häng inte upp dig på det eller tro att det har sabboterat något. Men låt honom inte springa några ärenden åt dig, ta det med personalchefen om det händer igen.

Det vore intressant att veta om hon gjort eller sagt något konkrekt dumt till dig eller om det är mer att du "anar" ugglor i mossen. För om du minns i trådstarten så "anade" du grejer med mannen också som nu visar sig att det var fel. Så kanske du har fel om henne också?
För du ska nog inte ta upp något om det verkligen inte hänt något konkret :up:

Som sagt, det går att trassla in sig precis hur mycket som helst i en sån här affär och det kan bli riktigt smutsigt, det enda säkerhetsbältet man har är att man agerar med eftertanke och att man kan stå rak i ryggen efteråt (precis som du gjorde!).

Det var svettigt kan jag säga och jag grinade när jag sett mailet och ringde och pratade med personen som hanterade det. Jag kan tillägga att den personen var den korrekta att prata med om det hela också, dvs jag följde "chain of command". Det hade som sagt kunnat sluta riktigt illa för mig.

Jag har själv arbetat på en arbetsplats med väldigt tydliga "klasser". Jag var det lägsta krypet, skiftjobbare. Om jag ville säga något till den chefen som var chef över min avdelning var jag tvungen att prata med 1. min skiftledare, som sedan skulle prata med 2. gruppledaren som sedan skulle prata med 3. skiftöverordnad, som i sin tur skulle prata 3. avdelningschefen :meh:

På denna arbetsplats var det otänkbart att jag skulle gått direkt till avdelningschefen, han visste nog inte ens mitt namn. Och det fungerade ju bra sålänge jag inte hade något att ta upp. Sedan hade jag något att ta upp och det var då jag fick reda på att det var den här vägen det skulle gå. Jag gick i alla fall till avdelningschefen direkt och den mansgrisen var det som sa till mig att det måste gå hela ledet. Sedan hittade jag ett nytt jobb.

Mycket kan jag stå ut med men inte några mansgrisar med härskartekniker :mad:

Det var en väldigt strukturerad arbetsplats - på pappret. Men det fungerar ju inte i praktiken... Men jag gissar att många stora företag/industrier fungerar såhär...

vill inte säga att jag inte är det minsta orolig, det vore en ren lögn, givetvis är jag orolig innerst inne när jag reflekterar eller grubblar in mig i detaljer och eventuella skräckscenarion. han kan ju tröttna på mig eller bli arg om jag tröttnar på honom och välja att han vill bli av med mig och då har jag inte mycket att säga till om jag är inte med i facket och han är väldigt nära högsta cheferna, så där är det bara att glömma att någon komemr ta mitt parti. men varför skulle det bli så, han säger att jag kan lita på honom och jag tror honom faktiskt jag har fått en ganska bra bild av hur han fungerar och hans principer

Hmmm, jag har låtit tråden vara för att det sägs så mycket bra här inne men kan inte låta bli att kommentera detta.

Visst kan man bli manipulerad av en annan människa men det betyder verkligen inte att man försätter sig i ångestsituationer för att man dricker sprit, har sex ellr känner sig älskad.

De ångestsituationer försätter man sig allra bäst själv i och är självklart alltid kopplat till dig som person, inte vad några annan gör mot dig utan vad du gör mot dig själv.
Jag vägrar att tro att någon som inte smakat sprit eller haft sex i sitt liv aotumatiskt slipper ångestsituationer. Mår man psykiskt dåligt skaffar man sig andra situationer att känna ångest över.

Självklart inte! Jag syftade inte på ångesten i sig utan just relationsituationer och draman. Just nojja och problematik. Jag var alltid förut stressad över att jag var singel, men inte längre. Själv lider jag av prestationsångest av guds nåde. Ångest får man fast man är singel. Men det jag som yngre saknade var relationer, draman osv. Kändes trisst att vara ensam och orörd. Nu är jag stolt över det :)

sen har jag fått känslor för honom så det hade kanske fungerat om jag dragit mig ur från dag ett men nu är det inte så

vill inte säga att jag inte är det minsta orolig, det vore en ren lögn, givetvis är jag orolig innerst inne när jag reflekterar eller grubblar in mig i detaljer och eventuella skräckscenarion. han kan ju tröttna på mig eller bli arg om jag tröttnar på honom och välja att han vill bli av med mig och då har jag inte mycket att säga till om jag är inte med i facket och han är väldigt nära högsta cheferna, så där är det bara att glömma att någon komemr ta mitt parti. men varför skulle det bli så, han säger att jag kan lita på honom och jag tror honom faktiskt jag har fått en ganska bra bild av hur han fungerar och hans principer

Inte för att vara negativ. Men många människor, både män och kvinnor, har lovat både det ena och det andra. Och verkar vara på det ena eller andra viset. Och när det kommit till kritan har det varit fel eller inte värt ett dugg.

Jag antar ditt ex tex inte på varken första eller femte dejten visade vem han verkligen var?

Nu menar jag inte att din nya är en skit - jag menar att du har ingen aning om det. Varken hur han egentligen är, vad hans ord är värda och hur fast han står vid sina principer. Sånt får man inte veta förrän det är försent så att säga.

Så som andra sagt. Var försiktig, tänk efter och ha ryggen fri. Och kolla upp vad det finns för relationspolicy!

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 945
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 511
Senast: Imna
·
H
Kropp & Själ Hej, skriver under anonymt nick då jag inte vill avslöja mig för mycket. Blev för ett tag sedan utsatt för sexuella trakasserier av en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Gammal användare men nytt anonymt nick. En del av er förstår nog vem jag är pga gemensamma aktiviteter vi har tillsammans som jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 770
Senast: citruzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama