Anonym eller öppen?

Passion

Trådstartare
Ja, vad väljer du att vara på bukefalos och varför? Har du råkat ut för att någon känner igen dig? Häst/hund/djurvärlden i Sverige är ganska liten trots allt.
Eller har du kanske fått oönskad respons på något inlägg av någon som känner dig irl?

Jag är ofta rätt så anonym på internet, kanske onödigt men det känns mest bekvämt för mig.
Däremot förstår jag absolut att man vill lägga ut bilder eller beskriva var man bor för att få tex. ridsällskap.

Fördelar och nackdelar finns ju i båda fallen, jag är lite nyfiken så kom gärna med era erfarenheter och tankar :)

Sv: Anonym eller öppen?

Öppen. För att jag gillar att berätta om och visa bilder på mina hästar, fast numera har jag inga egna hästar och är mindre aktiv här. Det har hänt att jag blivit igenkänd.

Jag är väl rätt öppen av mig. Visar en del bilder på både mig själv och min häst i min blogg här på buke. Så visst kan folk känna igen mig. Har dock inte sagt var jag bor eller vad jag heter men det finns det flera här inne som vet då jag lärt känna några mer privat.

Har väl inget som gör att jag behöver vara hemlig av mig här inne för, men för det tänkte jag inte skriva ut min adress här direkt. Känner folk igen mig så är det lugnt.

Jag är öppen i meningen att jag är helt öppen med min identitet. De gånger jag velat posta något potentiellt känsligt som jag inte vill ska kunna kopplas till mitt namn och min person, har jag skapat en anonym användare för syftet.

Har aldrig haft betänkligheter över att gå ut med namn, bild och dylikt på vanliga communities och forum. Är i övrigt ofta medvetet provocerande och (försöker vara) kontroversiell på öppna sociala medier under min identitet, så om där, varför inte här (där jag dessutom är 40 ton snällare). Rätt sorts uppmärksamhet är bara bra.

Öppen, och öppen. Många vet mycket väl vem jag är, på samma sätt som jag vet vilka andra är. Det är nog snudd på omöjligt att vara anonym, då får man passa sig väldigt för vad man skriver och det är nästan ingen som klarar med mindre att man inte skriver alls.

Jag har blivit igenkänd här, men annars på diverse andra forum och nätet i övrigt håller jag en mer anonym profil. Det var inte allt för svårt att gissa till vem jag är eftersom vi har beröringspunkter och mitt namn.

Ja egentligen vet jag inte riktigt varför jag vill vara hemlig. Jag har inga extrema åsikter eller något som kan vara jobbigt att förknippas med. Däremot har jag själv hängt här i kulisserna i flera år och vet vad en del har för häst och hur många barn dom har osv. Kan fundera hur det är med xxxx shettis tex. och det känns lite läskigt att själv bli så offentlig.

Kul att höra hur ni tänker!
Kanske vågar man sig på en buketräff någon gång till och med?

Öppen!
Och just därför lärde jag känna en underbar vän som har stuga i min by. Hon har varit här hos mej i dag.:)

* Jenny *

Jag tror att det inte är riktigt så svårt att hålla sig anonym. Om man aldrig, eller sällan, uttrycker sig specifikt om var man bor etc, aldrig lägger ut bilder och filmer på sig själv och sin omgivning och framför allt ser till att bukenicket inte på något sätt kan kopplas ihop med ens identitet på andra ställen (facebook, youtube, pixbox etc) - så borde det vara ett hästjobb för någon att snoka rätt på ens identitet. Samtidigt som det inte hämmar en i diskussioner förutsatt att man inte vill diskutera specifika saker i ens liv (det kan för all del räcka att man berättar om ålder och stam på sin häst t ex).

Jag försöker att hålla mig anonym för att jag tycker att det känns lite befriande. Men jag har träffat ett par bukefalister så det finns åtminstone några personer här som "vet vem jag är" i någon mån. Dessutom har jag så sjukt många anonyma besökare på min profil att jag misstänker att det finns icke-bukefalister som vet vem jag är och tydligen tycker att det är intressant att läsa det jag skriver.

Är öppen. Det personliga grejer jag inte vill att random folk ska veta låter jag bli att skriva

Jag skriver ju inte så där jättemycket även om jag varit medlem länge, men ett par gånger har jag känt behovet av att vara anonym. Mest för att inte outa de personer det handlat om, själv känner jag mig ju rätt hemma här på bukes :D

Jag skäms nog lite för mina första inlägg, jag hade inte alls samma koll på häst och hundvärlden då som jag har nu, för att inte tala om min egen värld men så är det väl för alla - man växer och lär!
Numera kommenterar jag där jag känner att jag har någon att säga, annars klickar jag vidare och läser glatt, det finns så enormt mycket intressant här på sajten att läsa!

Har försökt vara anonym, men lagt upp bilder på mig själv i nån bildtråd, likaså på hundarna, så antar att jag inte är så anonym längre :p
Däremot känner jag ingen som jag vet är med på buke.

Det finns personer på buke som vet vem jag är IRL och det finns personer på buke som jag vet vilka de är IRL. Det kan både bero på att vi känner varann från det verkliga livet eller att vi träffats genom buke.

Jag är inte helöppen på buke men inte helhemlig heller. Jag skäms inte för Lejonelle, hon är en del av min identitet numera efter alla år här.

Jag är öppen och har även blivit vän med några på fb genom att vi först lärt känna varandra här :) Jag funderar ganska ofta över andra bukare och deras hästar, och jag känner mig bekväm med det.

Har dock råkat skriva något dumt som sårade en person jag känner IRL och det ångrar jag djupt. Men jag antar att jag lärt mig något av det.

Jag väljer att vara anonym. Inte så jag tror det är omöjligt att spåra mig. Allt går att ta reda på om man är envis.

Men så pass att jag inte vill att man ska kunna googla sig fram att jag är jag. Vill kunna uttrycka mig ganska fritt i relationstrådar, i sextrådar och andra trådar med personligt/känsligt innehåll utan att min chef eller annan ska kunna hitta mig.

Dessutom finns det idioter överallt. Dem betackar jag mig för. Alltså håller jag låg profil

Jag skulle aldrig fixa att vara anonym, för rörig i huvudet.

Än så länge på rätt många år på nätet har jag bara träffat på en person som visste vem jag var men inte tvärtom. Det löste sig kvickt och då visste jag också.

Nu kom jag på att en kollega en dag frågade mig om jag visste någon som kör buss i ett av Sthlms trafikområden och som heter X.

Det är ju MissFideli men det tog ett tag för mig. Där kan man tala om icke anonym att liksom bli sammankopplad genom två personer som inte känner varandra men ändå kommer att tänka på mig :rofl:

Jag är inte speciellt anonym och vet vilka många av er andra är också.

Fast jag är ju farlig, fråga lill-sis så får ni höra. Jag tom. ockuperade en bit av hennes kök en morgon, det ni! :devil:

Väldigt öppen. När jag var yngre och argumenterade därefter så fick jag en del otrevliga mail, PM och kontakter irl av (vuxna!) användare som inte höll med mig. Lärde mig något av det, och är lite mer försiktig med vad jag lämnar ut om mig själv idag, men är fortfarande inte anonym.

På det hela har jag fått betydligt fler goda vänner och kontakter än ovänner.

Jag har förutom avataren lagt upp någon bild på mig och några hundbilder. Har skrivit ut ålder men inte fullständigt namn så jätteöppen är jag inte. Skriver jag något jättekänsligt gör jag som Riley och skapar anonymt nick.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 116
Senast: Blyger
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 404
Senast: Barbabelle
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 082
Senast: mars
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 321
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår