Sv: Annorlunda träning!!
Hmm, det känns inte så annorlunda mot vad jag gör nu? Jag ökar på som hejsan men när jag tar tillbaka på ytter kan 2 saker hända; 1 Jag tar såpass kraftigt att han bryter av, dels för att han inte orkar sätta under sig och dels för att han är som alla andra, av naturen lat!
Eller 2 Jag tar tillbaka ngt mindre kraftigt och han minskar inte tempot nämnvärt...
Vad jag menar är att han inte lärt sig 100% än att lyda vikthjälperna och det var DET jag tänkte fila på med hjälp av din fisk!
Det tror inte jag.
Öhh, varför inte då?? Om jag fattat din sak rätt så går den ut på att lära hästen att bli så samlad för sätet=halvhalter för sätet? Borde ju funka utmärkt att få tillbaka galoppen om hästen redan svarar för sätet??? Men antagligen har jag missuppfattat dig nånstans på vägen...
det viktigaste är att man känner efter var gränsen går o inte driver samtidigt som man minskar, När man har kommit ner till gränsen rider man bara med tryck från magen.
Japp, det har jag hajat!
en sak som funkar på mina är om jag ökar jättemkt o sen -kram på ytter o trampar ner i innern- lite som cowboysarna lär sina stops.vips tillbaka
Hmm, det känns inte så annorlunda mot vad jag gör nu? Jag ökar på som hejsan men när jag tar tillbaka på ytter kan 2 saker hända; 1 Jag tar såpass kraftigt att han bryter av, dels för att han inte orkar sätta under sig och dels för att han är som alla andra, av naturen lat!
Eller 2 Jag tar tillbaka ngt mindre kraftigt och han minskar inte tempot nämnvärt...
Vad jag menar är att han inte lärt sig 100% än att lyda vikthjälperna och det var DET jag tänkte fila på med hjälp av din fisk!