Sv: Annorlunda familj, på 4an..
Jag förstår inte hur försäkringskassan räknar ut flerbarnstillägget efter som det inte ökar lika mycket vid nästa barn?
Gör du?
Men ingen familj blir ju beviljat bostadsbidrag ifall de har års inkomst tillsammans än ca 300 000 kr
Jag vet inte hur de har räknat och har inte funderat på det så mkt.
Bostadsbidrag vet jag inte varför du drar upp, då vi inte har något..
Apropå det om att barn får hjälpa till och passa syskon..
Min dotter fick hjälpa till att göra välling och mata, sen när de blev mer stabila fick hon hjälpa till med blöjbyten ibland. Iaf kisseblöjor
Sambons barn som var yngre gjorde varken välling eller bytte blöja första året, dels för att vi var rädda om de små, dels för att inte utsätta dem för att ha ansvaret att kanske tappa eller göra fel..
Nu när de är äldre hjälper de till med välling och blöjor, leker med dem, passar dem ibland om vi åker iväg och måste handla nåt snabbt eller håller på med hästarna.
Fördelen med detta är att när de väl får egna barn så står de antagligen inte helt handfallna utan vet det mesta. 16-åringen vet precis vilken astmamedicin 2-åringen ska ha om han blir förkyld och hur mkt alvedon de ska ha när de har feber.
Sen om man frågar henne när hon ska ha barn blir svaret -Aldrig!!
Så hon vet ju vilket ansvar och jobb det är och kommer nog inte bli tonårsmamma.
Medans en klasskamrat till henne utan småsyskon vill ha barn nästa år!
Sen när det gäller yngre barn som passar bebisar tycker jag kanske är en annan sak. Jag skulle väl inte direkt låta en 8-åring släpa runt på en 3-månaders bebis.
Sen det med hur kärlek ska räcka till fler barn, som pmm skrev om: Varje barn känns som det första när man får det! Man känner lika mycket för det som de andra. Jag har 4 och har haft samma lyckokänsla varje gång jag fött om inte mer då de 2 sista kändes som mirakel efter 2 missfall..