Annorlunda familj, på 4an..

Sv: Annorlunda familj, på 4an..

här finns en nu uppvuxet barn som fickhjälpa till med mitt syskon väldigt mkt.. Det var väldigt ofta jag fick byta blöjor,ge välling,passa, även hämta från dagmamma.. Jag kom i andra hand syskonet i första.. Det finns både positivt och negativt..jag kan ta ansvar för mig själv och andra, jag vet vad det innebär med barn. MEN jag fick växa upp tidigt:( blev lillgammal. Sedan blev det ju så att man fick dåligt samvete om man skulle till kompisar men ens mamma behövde passning..det är inte okej.. Det ska inte bli så regelbundet som jag hade det. Man hjälpte till i början för det var kul, sen blev det ett måste(som man både älskade och hatade)Det positiva är att jag nu har väldigt starka band med mitt syskon, när han var liten kallade han mig till och med mamma!!han blev förvirrad att han hade "två" mammor...

För guds skull skaffa inte fler barn än vad ni klarar av!!! och ni ska aldrig aldrig aldrig räkna med att få hjälp av syskonen..visst då och då, men inte alltid:S

Sv: Annorlunda familj, på 4an..

Nu vet jag ju inte hur gammal du var när du fick syskon , men självklart ska inte de äldre komma i andra hand, men så är det inte hos oss.

Men att åka och handla ( en gång i veckan max) en timme medans de små sover middag är inte nåt som nån här tycker är jobbigt.
Vi har inte dagis och hade vi skulle inte jag låta barnen hämta, det är mitt eller pappans jobb.
Men att byta nån blöja eller göra en flaska välling i veckan är inget som nån här tycker är jobbigt.

De har sina fritidsintressen och kommer inte hem varje dag efter skolan så detta påverkar inte deras liv mer än att de vet hur man byter blöjor och gör välling och att småbarn inte är som att ha dockor.

Gör vi saker själva så passar vi på när de små sover middag eller sover för kvällen, och då tittar de stora oftast på tv inne ändå, så det stör ju inte direkt deras liv.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 138
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 753
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 789
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka