Reville
Trådstartare
Ah, då blev det genast mer logisktFörra ägaren var alltså Pippi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah, då blev det genast mer logisktFörra ägaren var alltså Pippi?
Halvböjd kanske? Men jag hade ju hellre köpt en häst som var van vid helböjda ryttare, alla vet ju att det är det bästaHalft... i alla fall inte legat raklång?
Vem använder sina barnbarn som testryttare då man tränar unghäst?Intressant formulering ändå
Hon är jonglerad med sadel och träns och halft liggande barnbarn i sadeln.
Okunnig som köpt häst till barnbarnet och har inte koll på att det kan gå galet.Vem använder sina barnbarn som testryttare då man tränar unghäst?
Jag ser liksom för mig en femåring liggande tvärs över sadeln på bockande unghäst...
Och ja, jag känner en människa som faktiskt brukade slänga upp barn på hästarna hon red in, men det var ändå hennes egna barn, och typ 30 år sedan....
Som när man landar mitt i en oxer utan att riva?"Tyvärr så har hon landat mellan stolarna pga ..."
Ramlat visste jag att man kunde, men landat?
Eller så är det barnbarnet som är halvt?Halvböjd kanske? Men jag hade ju hellre köpt en häst som var van vid helböjda ryttare, alla vet ju att det är det bästa
Låter som att se söker mitt gamla kallblod. Hittade även en fodervärd till honom som hade honom som en sån häst.Klippt från en annan sökes-annons som fick mig att le!
"Vill hitta en häst maken kan åka på. Han kan inte rida mina hästar då de behöver ridas och det kan han inte. Så det vi söker är en lugn och trevlig häst man kan åka på, som följer efter hästen före (där jag rider) vänder inte, letar inte nya vägar i bushen utan går framåt."
Känner igen den där annonsen från när jag satt och drömde om att sadla om till att skaffa nordisar och köra timmer häromdagen. Men köpte dom verkligen hästen som liten? Den annonsen jag hittade var hästen född 2009, och om man kollar upp namnet verkar det vara rätt häst. För ja då är det ju märkligt om de haft honom i två år men köpt honom när han var ung! Då är det ju något som inte stämmer."Men har under sina knappt två år här hos oss enbart ridits vid ett par tillfällen. Och till en början med ungdom på ryggen gick det galant på skogsturer och längre grusvägsrundor. Men sedan han kom på hur han skulle få av sina ryttare igen så har ingen av oss orkat/vågat arbeta mer med det." Hästen har varit hos nuvarande ägare i knappt två år. Annonsen nämner ingen veterinärundersökning eller liknande...
"Vi köpte honom av uppfödaren som liten och tanken var att han skulle stanna som rid och körhäst i familjen. Men på grund av jobb så känner vi att han inte får den tid och kärlek han förtjänar." Hästen är alltså född 2020.
Sitter också och drömmer om nordisar, även om det kanske är mer realistiskt att det händer om 5-8 år :P Kollade dock inte upp något mer än själva annonstexten. Dock är citaten från två olika annonser, borde ha specificerat det!Känner igen den där annonsen från när jag satt och drömde om att sadla om till att skaffa nordisar och köra timmer häromdagen. Men köpte dom verkligen hästen som liten? Den annonsen jag hittade var hästen född 2009, och om man kollar upp namnet verkar det vara rätt häst. För ja då är det ju märkligt om de haft honom i två år men köpt honom när han var ung! Då är det ju något som inte stämmer.
Samma här! Framtidsdrömmar.Sitter också och drömmer om nordisar, även om det kanske är mer realistiskt att det händer om 5-8 år :P Kollade dock inte upp något mer än själva annonstexten. Dock är citaten från två olika annonser, borde ha specificerat det!
Mantel är tyska för kappa/rock, så kanske en tysk eller nån slags google translateNågon som säljer en "lädermantel".
Har nog aldrig hört någon referera till en kappa på det sättet. Låter lite coolt faktiskt.
Ah! Där lärde jag mitt nått!Mantel är tyska för kappa/rock, så kanske en tysk eller nån slags google translate