Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har en ny icke godkänd hingst kommit ut på annons. Treåring som inte är visad och inte anmäld till årets bruksprov. Man vill ha 4000 i språngavgift, vilket är en femhundring mer än vad A-premierade Benetton Dream kostar i språng utan moms.

Om man vill försöka tjäna pengar på sin icke godkända hingst borde man väl locka med lägre kostnader? Varför skulle en stoägare annars välja bort en godkänd hingst och få en avkomma som sannolikt har lägre marknadsvärde än en med gröna papper?

Nu har en ny icke godkänd hingst kommit ut på annons. Treåring som inte är visad och inte anmäld till årets bruksprov. Man vill ha 4000 i språngavgift, vilket är en femhundring mer än vad A-premierade Benetton Dream kostar i språng utan moms.

Om man vill försöka tjäna pengar på sin icke godkända hingst borde man väl locka med lägre kostnader? Varför skulle en stoägare annars välja bort en godkänd hingst och få en avkomma som sannolikt har lägre marknadsvärde än en med gröna papper?
Försöka duger.

Är priset lägre, så finns så klart en marknad. Men här är det visst marginellt.

Någon som säljer en vadderad rid trosa på en säljsida. Undrar om det är en seriös annons eller någon som skall sälja till snusk Pelle 🤣 Vet ju om fler som skrivit att någon äcklig gubbe ringar på häst annonser och då sitter & snuskar till sig.

7830BF5E-1F4D-4C84-A9D1-A59E46929119.webp

Märkligt våffeljärn?😆

- Jag söker ett X-träns (väldigt specifik modell) från märke Y.
- Kan du tänka dig ett annat träns från samma märke?

Jag kan förstå att folk testar, att de har något de vill sälja och gör en chansning - men jag tycker ändå att det blir så märkligt när personerna skrivit ut väldigt specifikt vad de letar efter och så svarar folk något helt annat. Hade annonsören skrivit "Jag vill ha ett träns från märke X" så är det ju fritt fram att skriva men när man verkligen skrivit vad man letar efter så blir det så konstigt.

Roligaste exemplet jag sett var nog när en annonsör skrev ungefär "Jag letar efter en sån här fluffgrimma i strl full, obs - den ska vara GUL precis som på bilden", och en svarar "Jag har en blå" :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 823
Senast: mars
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 090
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 809
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 648
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar