Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte hittat något alls, vare sig tävlingsresultat eller avkommor utomlands.
Märkligt ändå. Har sett några av avkommorna födda i Sverige tävla med förra ägaren men om hingsten är frisk och oskadad borde den också tävlat tänker jag med tanke på att denne har det som verksamhet.

Någonting jag inte fattar. Stötte på en annons med en prislapp på 250 k, hästen i fråga skall gå intermediare till träning, enligt annonsen, men bilderna säljer inte hästen alls. Den har varit till salu sedan i somras. Typ ena bilden är tagen i något tråkigt trav moment, vart den mest av allt ser ut som någon tråkig häst utan gång. Inga videos finns på annonsen heller.
Jag tänker spontant att man när man säljer en sådan dyr häst, lägger upp video på övningarna och sedan tar ut en fotograf och får snygga kort under ridning?:confused:
Inga kort på några övningar, om man skriver hästen går piaff och passage, så hade jag om det vore min annons tagit med kort på detta i det minsta.

Jag blev bara förundrat över hela den annonsen, för verkade så konstigt att man inte försöker sälja in hästen.

Någonting jag inte fattar. Stötte på en annons med en prislapp på 250 k, hästen i fråga skall gå intermediare till träning, enligt annonsen, men bilderna säljer inte hästen alls. Den har varit till salu sedan i somras. Typ ena bilden är tagen i något tråkigt trav moment, vart den mest av allt ser ut som någon tråkig häst utan gång. Inga videos finns på annonsen heller.
Jag tänker spontant att man när man säljer en sådan dyr häst, lägger upp video på övningarna och sedan tar ut en fotograf och får snygga kort under ridning?:confused:
Inga kort på några övningar, om man skriver hästen går piaff och passage, så hade jag om det vore min annons tagit med kort på detta i det minsta.

Jag blev bara förundrat över hela den annonsen, för verkade så konstigt att man inte försöker sälja in hästen.
Tycker det lät lite billigt om hästen går Intermediare eller den var inte tävlad alls? Känns isåfall inte som att den faktiskt gör det bra eller riktigt kan det egentligen?
Lite som när folk skriver deras häst har hoppat ett högt hinder en gång typ och därför tror dom att hästen ”kan gå långt med rätt ryttare”.

Tycker det lät lite billigt om hästen går Intermediare eller den var inte tävlad alls? Känns isåfall inte som att den faktiskt gör det bra eller riktigt kan det egentligen?
Lite som när folk skriver deras häst har hoppat ett högt hinder en gång typ och därför tror dom att hästen ”kan gå långt med rätt ryttare”.

Eller säger att den löshoppat 150 när det var 120 med luft emellan…

Den är inte tävlad alls på den nivå, det är på träning enligt annonsen. Kollade nu på databasen, den är inte tävlad en enda gång i någonting. :crazy: Iaf inte vart resultat listas i databasen.

Vad innebär egentligen en "perfekt mor och dotterhäst"? Inte trodde jag att det var det här iaf, men jag kanske har missuppfattat:
"Har inte varit igång på ca 5 år då hon har fått föl samt hade en senskada för 5 år sen, men tiden har inte funnits att sätta igång! Inriden men inte utbildad!"

Vad innebär egentligen en "perfekt mor och dotterhäst"? Inte trodde jag att det var det här iaf, men jag kanske har missuppfattat:
"Har inte varit igång på ca 5 år då hon har fått föl samt hade en senskada för 5 år sen, men tiden har inte funnits att sätta igång! Inriden men inte utbildad!"
Det där är inte en mor och dotter häst för mig heller 🙈

Eh, tiden har inte funnits för igångsättning efter senskidan? Känns som bullshit. Hade varit snällare mot hästen att skriva att den förmodligen inte håller för ridning utan säljs endast som avelssto..

Är det den som varit i England?
Nej, den har stått hos säljaren/ägaren sedan den importerades från Portugal from 3årig. Jag gissar på det är därför den inte är såld på 6 månader. Är ju verkligen säljares marknad så man blir fundersam när man ser hästar till salu efter så länge

Jadu, mitt importsto som kom halt och som jag inte fick någon ordning på (rädd om öronen, rädd för plötsliga rörelser och ljud, slet sig i ridhuset först vid longering och sedan även vid promenad i träns och grimskaft, men egentligen snäll och rar och orädd på promenader ute i skogen) som jag sålde till rutinerat folk låg nyligen ute till salu igen, nu med mycket av problemen fixade (riden ute, hoppad i ridhus, lättlastad, trafiksäker) annonderades som mor- och dotterhäst eller till turridning. Jag har aldrig fattat vad mor- och dotterhäst är. Häst som är liten och allround?

Jadu, mitt importsto som kom halt och som jag inte fick någon ordning på (rädd om öronen, rädd för plötsliga rörelser och ljud, slet sig i ridhuset först vid longering och sedan även vid promenad i träns och grimskaft, men egentligen snäll och rar och orädd på promenader ute i skogen) som jag sålde till rutinerat folk låg nyligen ute till salu igen, nu med mycket av problemen fixade (riden ute, hoppad i ridhus, lättlastad, trafiksäker) annonderades som mor- och dotterhäst eller till turridning. Jag har aldrig fattat vad mor- och dotterhäst är. Häst som är liten och allround?
Alltså de du sålde henne till har nu lagt ut henne "fixad" på annons till salu för mer pengar än de gav för henne?

Men det är ju verkligen ingen mor/dotter häst! Min första häst såldes som det, men han va verkligen kanon trygg, min pappa som har noll hästvana kunna ta honom till och från hagen och hanterar honom utan problem, brukade ha repet över manen på honom och gå bredvid honom. Han va super snäll att rida ut på själv, och man kunna göra allt med honom. Jag brukade rida runt på honom utan någon utrustning alls ibland för han bockade aldrig.

Med dom problemen ditt sto hade när hon landade är ju inte borta på 1 månad, även om hon inte gör det hos dom nu, så skulle jag väl tror om en person är det minsta osäker så hade hon lätt skenat eller annat, osäker häst + osäker ryttare blir ofta = katastrof :( Har dom redan såld henne eller är hon fortfarande ute på annons?

Alltså jag ska ju inte köpa häst alls.... Men jag såg precis en stor grov irländare på annons som har för mycket nerv för ridskolan och kände hur ha-begäret bara vrålade till :d Gillar verkligen hästar jag får "ta hand om" lite och älskar när det är maffigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 823
Senast: mars
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 092
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 816
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 650
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar