Som kaninägare utan några träd på tomten så har jag gärna köpt lite grenar från folk.. Men 79 kr för en gren är mer än vad jag kan tänka mig läggaJag känner mest en lust att "förädla" mitt sly...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som kaninägare utan några träd på tomten så har jag gärna köpt lite grenar från folk.. Men 79 kr för en gren är mer än vad jag kan tänka mig läggaJag känner mest en lust att "förädla" mitt sly...
Så en häst som är så dålig av sin allergi att den inte kan ridas klarar alldeles utmärkt av att gå som avelssto. Menar de att kvalstren sitter i utrustningen eller hur tänkte de att hästen skulle slippa lida medan den traskar runt och är dräktig?"Då hon behandlas för kvalster-och pollenallergi och vi i nuläget inte vet om hon håller för ridning säljes hon som avelssto."
Nej för allergier är ju aldrig ärftligt... Eller vänta liiite här nu...
Det är framförallt väldigt kostsamt att avliva sina hästar. Så då är det ju bättre att man säljer dem och får in pengar och någon annan får betala avlivningskostnaden...Tror att det kommer bli mer av den här varan tyvärr, är själv lite förvånad över att det inte är fler hästar till salu med de ökande kostnaderna för såväl häst som livet i stort. Lokala bonden höjer sina foderpriser med 100% och blir det för dyrt är det nog enklare att testa sälja oavsett vad man har i stallet, än alternativet..
En 30-åring som ligger ute nu har legat ute förut så det verkar ju trögt…Jag har också sett hästar 25+ som säljs. Men alltså. Min fundering är ju vem som köper dessa? Går det verkligen att sälja en 30-åring?
Ja, det är ju inte ens sällskapshäst-material, man vet ju inte om den hänger med många dagar till liksom.En 30-åring som ligger ute nu har legat ute förut så det verkar ju trögt…
Enligt den annonsen så har den många år kvar…Ja, det är ju inte ens sällskapshäst-material, man vet ju inte om den hänger med många dagar till liksom.
Låt mej gissa, en islandshäst eller annan ras som brukar bli gammalEnligt den annonsen så har den många år kvar…
Precis… det står i annonsen att den äldsta Islandshästen blev 45.Låt mej gissa, en islandshäst eller annan ras som brukar bli gammal
54 år läste jag när jag googladePrecis… det står i annonsen att den äldsta Islandshästen blev 45.
Jag hade några täcken ute för några månader sen där jag faktiskt skrev ”endast hämtning” för jag hade varken tid eller möjlighet att skicka av diverse anledningar. Majoriteten av svaren jag fick var ”kan du skicka? Det är jätteenkelt”. Suck… jag ville inte skicka så de blev kvar här hemma iställetSvarar på en annons med ett täcke där det står i annonsen ”hämtning prioriteras”. Ställer tre frågor, bla om hon kan skicka. Får svar på två frågor, inget om det kan skickas. Ställer en fråga till och att jag vill ha det. Frågar om 100kr för frakt blir bra?
Får till svar att nej man får hämta det. Men vafan. Sånt slöseri på tid och varför inte skriva ”endast avhämtning” samt svara på frågan direkt …..
Men om du skriver "endast avhämtning" så är det helt rimligt att det är det som gäller. Den här kreativa annonsören skrev ju något helt annat, ”hämtning prioriteras”, och ansåg att folk skulle förstå att det var endast avhämtning. För mig finns det inget synonymt mellan de två uttrycken utan för mig betyder det att "har jag 2 intresserade köpare så säljer jag till den som hämtar"Jag hade några täcken ute för några månader sen där jag faktiskt skrev ”endast hämtning” för jag hade varken tid eller möjlighet att skicka av diverse anledningar. Majoriteten av svaren jag fick var ”kan du skicka? Det är jätteenkelt”. Suck… jag ville inte skicka så de blev kvar här hemma istället
Nej inte alls synonymt. Mer att folk inte läser allt. I ena fallet läste inte säljaren frågan (alt valde att ignorera och hoppas att köparen kunde hämta) och i andra fallet läste inte köparna annonstextenMen om du skriver "endast avhämtning" så är det helt rimligt att det är det som gäller. Den här kreativa annonsören skrev ju något helt annat, ”hämtning prioriteras”, och ansåg att folk skulle förstå att det var endast avhämtning. För mig finns det inget synonymt mellan de två uttrycken utan för mig betyder det att "har jag 2 intresserade köpare så säljer jag till den som hämtar"
Ja men då har du ju iallafall skrivit endast avhämtning vilket betyder att du inte vill skicka. Hämtning prioriteras betyder ju att vid flera intresserade så får den som kan hämta köpa k första hand. Är bara jag intresserad så kan täcket skickas.Jag hade några täcken ute för några månader sen där jag faktiskt skrev ”endast hämtning” för jag hade varken tid eller möjlighet att skicka av diverse anledningar. Majoriteten av svaren jag fick var ”kan du skicka? Det är jätteenkelt”. Suck… jag ville inte skicka så de blev kvar här hemma istället
Då finns det ju några annonser på hästar i Slöinge som säkert passar!"Hej jag letar efter en lugn omtänksam häst som är snäll i ridning och snäll i hantering som tycker om att bli ompysslad och en lagom ridhäst inte för hög men lagom stor och helst inte närheten av *stad"
Lagom ridhäst och lagom stor. Jamen vad bra då vet man ju precis.