Grimma som Fyndiq säljer:
PRODUKTBESKRIVNING
Denna grimma är tillverkad i högkvalitativ buffelläder och har en lättjusterad och elegant design. För att göra det så bekvämt som möjligt, är denna grimma utrustad med en mjuk vaddering på nackremmen och nosremmen. Spännet vid huvudet och klämman vid halsen kan enkelt justeras för att anpassas perfekt till din häst. Tack vare dess användbara käkrem, är denna grimma både dekorativ till utseende samt extra säker.
Färg: Svart
Material: Högkvalitativ buffelläder + stålbeslag
Storlek: Stor
Spänne vid huvudet och klämma på halsen för enkel justering
Justerbar under käken
Med rundsydd käkrem
Extra mjuk vaddering vid nacke och nosband
Jag blev lite sugen! Verkar vara en smart, ny modell. Speciellt med klämman på halsen, som går att justera. Vet inte riktigt hur det fungerar, som ett hårspänne kanske? Eller klädnypa, som man klämmer fast i skinnet på halsen? Sen förundras jag över käkremmen! "Käkremmen gör grimman extra dekorativ till utseendet."
Jao... Det var ju rätt, fint, med en käkrem.
Fast extra dekorativ? Det var lite orättvist mot alla andra remmar på grimman. Jag tycker alla var lika stiliga. Inte tänkt på att just den skulle göra grimman speciellt tjusig.
Käkremmen är rundsydd, står det, men på bilden ser den jätteplatt ut. Kan de mena att den blir "rund" när grimman sitter på hästen? Halvrund blir den i alla fall, så ok.
Men hur användbar är käkremmen egentligen? Jag brukar ha den på grimman. Kan man använda den till nåt mer?
Sen vet jag inte om grimman passar. Den är tydligen stor. Tror jag ska leta efter en som är lagom istället. Trots att den har så elegant design...