P
prallan
”söker duktig liten ryttare för inridning.”
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
”söker duktig liten ryttare för inridning.”
Med tungfrihet?Alltså, jag må ha liten erfarenhet av bettdjungeln och håller mig till det allra enklaste, men jag förstår verkligen inte hur det efterfrågade bettet är tänkt att se ut?
"Någon som säljer Pelham?! 12,5 allt är av intresse, men inte tvådelat, tre eller rakt "
Alltså, jag må ha liten erfarenhet av bettdjungeln och håller mig till det allra enklaste, men jag förstår verkligen inte hur det efterfrågade bettet är tänkt att se ut?
"Någon som säljer Pelham?! 12,5 allt är av intresse, men inte tvådelat, tre eller rakt "
Med tungfrihet?
Ja det är den enda logiska möjligheten. Jag har klurat ett tag jag ocksåHar läst texten många gånger nu
Kanske menar hon att bettet inte ska vara tvådelat, utan det ska vara tredelat eller rakt?
Var det allt”Jag gör en intressekoll på mitt sto som ska till avel.
Väldigt noga med vart hon hamnar och endast seriösa gör sig besväret att höra av sig! Inga skambud!”
Var det allt
Eller hurDet känns som om det saknas några små bagateller... som tex ras och stam
Det känns som om det saknas några små bagateller... som tex ras och stam
Namn och resultat var också med så hon går att kolla upp. Och bilden visar att hon är varmblodstravare.
Jag såg faktiskt en annons på hästnet där en människa sökte ”medryttarhäst” att pyssla med och träna lite typ horsemanship med. Storleken spelade ingen roll eftersom ridning inte var viktigt. Och hjälpa till med stallarbete kunde hon såklart. En ung vuxen. Tänkte att hon lär få massor med svarFler obetalda hästskötare önskas:
"Söker någon som vill spendera några extra timmar i veckan i stallet. Lugn och trygg person som är ambitiös och vill lära sig mer och sätter hästen i första rum.
Framför allt pyssel i stallet och med hästarna men även viss ridning erbjuds emellanåt beroende på kunskap. Kommer även att finnas möjlighet att få jobba dom från marken o hjälpa till vid inridning. I stallet kommer det finnas alla typer av hästar, åldrar o kön."
Ny punkt på säljarens kravlista: du ska ha ridhus!Förövrigt många hästar det är problem med? "Går ej att lämna ensam, står ej still vid uppsittning, lugnande vid skoning mm"
En 5åring som ridits endast i paddock "skulle passa bra för de som har ridhus då hon har svårt att fokusera när det händer saker runtomkring"
Detta med att "forma sin egen unghäst" har ju ballat ur?
Fast det är ju inget krav? Alla har inte möjligheter att träna en 5-åring i massor med olika miljöer, det kan krävas både tillgång till bil och transport.Ny punkt på säljarens kravlista: du ska ha ridhus!
Ja eller så kunde ni bara ha lärt hästen att ridas i olika miljöer?
Fast det är ju inget krav? Alla har inte möjligheter att träna en 5-åring i massor med olika miljöer, det kan krävas både tillgång till bil och transport.