Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som vill ha ett fullblod med fem gångarter?
TravareNog finns det även sådana travare direkt från banan. Har passat så många genomvänliga, bombsäkra starthästar under min tid i proffsstallen. Ena dagen vinna lopp på 1,12, nästa dag gå ut och promenixa i skogen med tränarens 11-åriga dotter. De flesta av mina egna starthästar vågar jag obekymrat kasta upp barn på hemma i skogen och på ridbanan.
Många har en väldigt tydlig av-och-på-knapp. Samma häst som kan vara het och galoppbenägen på banan kan ridas av vem som helst utanför banmiljö. Dock är de ju sällan utbildade eller välridna som sådana. Så är det ett av kriterierna blir det ju inte lika lät.
Men stadiga skogsmullar som kan knata rakt fram överallt i alla gångarter, det kan man absolut hitta gratis (tyvärr, väl) om man kan tänka sig travhäst. Fast det blir nog lättare om köparen själv i sådana fall ringer runt i stallarna hellre än att sitta och vänta på svar på FB eller Hästnet.
Har för mig att den var gul.
Den säljaren lät verkligen desperat. Finns ju ingen som helst logisk fördel för henne att du ska provrida innan du reser bort, där hon är så desperat att hon t o m tänker köra hem hästen till dig, om hästen ändå säljer sig själv så fort hon lägger ut den på annons.
Hur blev du av med henne?
Nog finns det även sådana travare direkt från banan. Har passat så många genomvänliga, bombsäkra starthästar under min tid i proffsstallen. Ena dagen vinna lopp på 1,12, nästa dag gå ut och promenixa i skogen med tränarens 11-åriga dotter. De flesta av mina egna starthästar vågar jag obekymrat kasta upp barn på hemma i skogen och på ridbanan.
Många har en väldigt tydlig av-och-på-knapp. Samma häst som kan vara het och galoppbenägen på banan kan ridas av vem som helst utanför banmiljö. Dock är de ju sällan utbildade eller välridna som sådana. Så är det ett av kriterierna blir det ju inte lika lät.
Men stadiga skogsmullar som kan knata rakt fram överallt i alla gångarter, det kan man absolut hitta gratis (tyvärr, väl) om man kan tänka sig travhäst. Fast det blir nog lättare om köparen själv i sådana fall ringer runt i stallarna hellre än att sitta och vänta på svar på FB eller Hästnet.
Påminner om en annons jag hittade i en loppisgrupp, den löd typ så här:[
En brödrost
300 kr
Köp en ny gammal aldrig använd få en fin begagnad på köper.
Under texten ett foto på två pappkartonger. Ena kartongen; bild med en tjusig brödrost på. Den andra är en svart skokartong, st 43...
Nu har säljaren lagt till en ny kommentar:
Allt för 300 kr nu 2 brödrostar ett par skor st 43
Men det förstår du väl att en sadel skall åka bak?”Söker en billig sadel som inte åker fram”
”Söker en billig sadel som inte åker fram”
Det ska alltså vara en magisk sadel som automatiskt passar så fort den läggs på hästen?
Det ska alltså vara en magisk sadel som automatiskt passar så fort den läggs på hästen?
Haha ja precis! Det står även att den ska passa russ, men det borde knappast vara något problem med en sadel som passar alla hästar! Russ är ju också en häst. Men kanske är de inte tillräckligt billigaBorde inte vara svårt att få tag i - i var och varannan sadelannons står det ju (saker i stil med) att sadeln "passar alla hästar"
En som säljer ett par sadlar i den lokala hästloppisgruppen fick frågan ”du kan inte tänka dej att låna ut/hyra ut dem under sommaren, ca 7 veckor?”
Skadar ju aldrig att fråga, eller hur?
Jamen visst gör man det, den där sadeln som man ändå inte har någon användning för så kan man lika bra låna ut till en okänd personHahaha! Det finns verkligen folk till allt. Jo jag lånar gärna ut mina sadlar till dig alldeles gratis istället för att sälja dem
Annons på ett träns och längst ner står det ”bet i går ej!”
Stackars häst Inte konstigt att den inte går fram för skänkelnEn annan grej som kanske mer är för den där tråden om provridningar, en jag känner var och provred en häst som enligt annonsen skulle passa bra i verksamhet. Bara den lilla detaljen att den inte gick fram för skänkeln, och slog upp huvudet vid minsta tygelkontakt. Säljaren föreslog "ta tyglarna i ena handen och dressyrspöt i andra, så går det!"... Blev inget köp.