Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är en av dom som aldrig eller väldigt sällan rek min ras, liten,söt o behändig, men skenet bedrar o ska behandlas som mentalt sunkig rottweilerFolk brukar ofta rekommendera sina egna raser oavsett vad ts söker.
Oj såg att flera redan skrivit precis samma så jag får vara papegojan här
skulle jag ta illa upp pga rasen får jag sluta gå till vetten,har en ras där personalen inkl vetten går ut i lunchrummet o drar lott om vem som ska ta hand om odjuretJag kan inte låta bli att känna mig lite utpekad eftersom det är just den typen av labbe jag har. Stor som en mindre ponny i mankhöjd, men jag håller honom vältrimmad i hullet. Vill gärna titta på alla vi möter men jag tränar aktivt på att han ska låta bli och fortsätta gå. Aldrig aggressiv utan bara nyfiken och översocial.
Jag borde inte ta åt mig av det sista men det är svårt att inte göra det när de två inriktningarna i rasen så ofta ställs emot varandra och jaktlabbarna alltid underförstått är bättre. Jag blir uppriktigt ledsen.
Men vad ÄR det för ras??skulle jag ta illa upp pga rasen får jag sluta gå till vetten,har en ras där personalen inkl vetten går ut i lunchrummet o drar lott om vem som ska ta hand om odjuret
Men alltså du behöver väl inte ta åt dig personligen för att någon inte gillar din ras eller i det här fallet hundägarna i sitt närområde som har den rasen.
Din ras är ju en jättebra glad och aktiv sällskapshund men alla behöver inte älska den.
Mvh får ständigt höra att terriers (alla raser tydligen) är ettriga och jobbiga. Det är inte mitt problem att folk tror det.
Aha. Är de så jävliga alltså?Visa bifogad fil 139321
28cm och knappt 5kg.
Jag vet ändå inte vad det är för rasVisa bifogad fil 139321
28cm och knappt 5kg.
Dvärgpinscher?Jag vet ändå inte vad det är för ras
DvärgpinscherJag vet ändå inte vad det är för ras
Det är ju en av 2 andra raser förutom brukshundar som metaltestas o kan koras.Aha. Är de så jävliga alltså?
Ännu en ledsam omplaceringsannons:
Okastrerad hane, 14 mån, blandras
60-65 cm i mankhöjd, ca 26 kg
Var tänkt som servicehund men...
Han är inte tillräckligt trygg i sig själv och har en massa energi och jag fixar inte att träna och ge honom allt han behöver. (Kunde jag skicka honom på utbildning och ta tillbaka honom om ett år skulle jag göra det!)
Han kännetecknas av schäferns beskyddarinstinkt, slädhundens springglädje och vargens skygghet.
Idag bor han i lägenhet i stan men de flesta av hans sort bor på stora gårdar eller i hägn och är rymningsexperter. Han har rymt ifrån mig men hållit sig inom synhåll (frustrerande nog) men inte låtit sig fångas in förrän han känt sig redo för att komma in.
Jag är handikappad och han varnar alla som försöker komma nära mig. Han bryr sig dock inte om att larma när han hör grannar komma och gå i trapphuset och låter väldigt lite för att vara wolfdog.
Han kan vara ensam en timme då och då men är i allra högsta grad ett flockdjur. Det bästa sällskapet för honom vore en mogen och stabil hund. Han går bra ihop med alla hundar då han ännu inte är könsmogen och uppfattas som valp. Väldigt lekfull och glad!
Osv.
Skärmdumpen är väl resultatet av ett DNA-test, antar jag, och jag vet inte om man kan lita på såna. (Wolfiness??)
Men oavsett, 1) om man är funktionshindrad och behöver en servicehund, varför i hela friden väljer man den här och 2) hur ska denna hund hitta ett hem där den får ett rimligt liv?
Svenskt namn, medelålders kvinna, bor i Västerås, i en omplaceringsgrupp på facebook.Antar översatt? För varghundar är olagliga i Sverige, men servicehunds-biten får mig att tänka översatt.
Som många andra har nämnt så är "servicehund" eller "assistenthund" i USA något du kan bara sådär deklarera. I amerikanska hundgrupper så verkar varannan person ha eller vilja skaffa sig en "servicehund" vilket kan vara så lite som att "hunden gör att jag känner mig trygg" eller "emotionellt stödjer mig" medan i Sverige är det ovanligt med servicehund utanför synskadade plus med alla regulationer och kostnader ovanpå. Att skaffa en assistenthund i USA är så billigt om inköpet på en hund och kanske en assistentshundsväst.
Fast är det helt olagligt med varghybrider i Sverige? Är det inte något med fyra generationer?Antar översatt? För varghundar är olagliga i Sverige, men servicehunds-biten får mig att tänka översatt.
Som många andra har nämnt så är "servicehund" eller "assistenthund" i USA något du kan bara sådär deklarera. I amerikanska hundgrupper så verkar varannan person ha eller vilja skaffa sig en "servicehund" vilket kan vara så lite som att "hunden gör att jag känner mig trygg" eller "emotionellt stödjer mig" medan i Sverige är det ovanligt med servicehund utanför synskadade plus med alla regulationer och kostnader ovanpå. Att skaffa en assistenthund i USA är så billigt om inköpet på en hund och kanske en assistentshundsväst.
Fast om alla showlabbarna i hens område är sådana så är det ju så, det betyder inte att Din hund är sådan. Som @Tonto skrev om sin BC upplever jag ungefär 90% av alla BC's jag träffar på promenad här, de är stirriga och stressade och rätt läskiga. Jag tycker de flesta cockrarna är för mjuka, fjäskiga och nervpåfrestande.@Tonto + övriga:
Det är svårt att inte ta åt sig när någon citerar ens inlägg för att skriva om hur otrevliga alla showlabbar i hens närområde är. Nog för att det kan spinnas vidare på inlägg och sådär men det känns verkligen inte bra att få den typen av svar, speciellt när jag - mestadels skämtsamt trots avsaknad av smileys - beskrev min egen hund i korthet.
Man behöver absolut inte tycka lika men man behöver inte heller uttrycka sina usch-känslor om någons preferenser direkt till personen. Det kanske är någon jargong jag som oinsatt inte begriper, men oavsett så känns det inte bra. Jag är nog inte tillräckligt hårdhudad för det här stället, eftersom ingen annan verkar förstå mitt perspektiv.
"I Sverige säger lagen att varghybrider inte får vara mindre än femte generationen från vild varg. Det uppges innebära cirka tre procent varg"Fast är det helt olagligt med varghybrider i Sverige? Är det inte något med fyra generationer?
Svenskt namn, medelålders kvinna, bor i Västerås, i en omplaceringsgrupp på facebook.
Det är ju en av 2 andra raser förutom brukshundar som metaltestas o kan koras.
Ja fel ägare eller fel uppfödare så är det riktiga svin, det är väldigt ofta jag får höra , VA! är det en sådan där? Dom vi träffat är inte alls som din.
Gissa tillhör dom goda o bra, men som ex Dobbis uppfödare så vet jag ju vad jag ska o bör göra. + att det är inte min 1a pinne.