Antar översatt? För varghundar är olagliga i Sverige, men servicehunds-biten får mig att tänka översatt.
Som många andra har nämnt så är "servicehund" eller "assistenthund" i USA något du kan bara sådär deklarera. I amerikanska hundgrupper så verkar varannan person ha eller vilja skaffa sig en "servicehund" vilket kan vara så lite som att "hunden gör att jag känner mig trygg" eller "emotionellt stödjer mig" medan i Sverige är det ovanligt med servicehund utanför synskadade plus med alla regulationer och kostnader ovanpå. Att skaffa en assistenthund i USA är så billigt om inköpet på en hund och kanske en assistentshundsväst.
Jag tänker att den där gen-testen som bifogades kanske inte är så pålitlig? Har sett en del sådana bluff där ägare måste bifoga bild och lägligt nog fått svar utifrån hur hunden ser ut. Alltså ren gissning.Fast är det helt olagligt med varghybrider i Sverige? Är det inte något med fyra generationer?
Att importera varghybrid är olagligt och det räknas som varghybrid de fyra första generationerna. Sen har vi sarloos och Ceskoslovenský vlciak som är lagligt.
Men, det importeras också varghybrider olagligt.