Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Under "utrustning säljes":

Hej ! Jag är en tjej på 11 år och har haft en egen häst . Och nu söker min lilla dyster en Shettis att rida en gång i veckan och pris kan diskuteras och så klart rycktar jag och Jon och mockar . Skulle va kul om det fans en i Linköping nära . Hon (min lilla syster ) har ridit typ 1 år och jag i 5-6 år och nu har jag en foderhäst . Och tanken va att jag skulle va med Emma (min lilla syster ) i stallet och hjälpa henne då jag tävlat hoppning och tränat typ alt möjligt så hör Järna av er vid intresse

Och så en framgooglad bild på en shettis :up:
Vem är Jon förresten? :confused::rofl:

Under "utrustning säljes":

Hej ! Jag är en tjej på 11 år och har haft en egen häst . Och nu söker min lilla dyster en Shettis att rida en gång i veckan och pris kan diskuteras och så klart rycktar jag och Jon och mockar . Skulle va kul om det fans en i Linköping nära . Hon (min lilla syster ) har ridit typ 1 år och jag i 5-6 år och nu har jag en foderhäst . Och tanken va att jag skulle va med Emma (min lilla syster ) i stallet och hjälpa henne då jag tävlat hoppning och tränat typ alt möjligt så hör Järna av er vid intresse

Och så en framgooglad bild på en shettis :up:
Vem är Jon förresten? :confused::rofl:
Lilla dyster?:rofl:
Har man slutat med rättstavning i skolan nuförtiden?

" priset kan tyckas högt men jag värderar den stensäkra hästen han är högre än utbildningsnivån. Han agerar ofta förebild till unghästarna när vi ska ut längs vägen första gången, han bryr sig som sagt aldrig om trafiken och inte heller hoppande hästar bakom."

Intressant.

Sista meningen i den här annonsen fick mig faktiskt att fundera ett bra tag då jag dessutom läste den när jag var nyvaken
"Jag önskar köpa en snäll liten ponny. Som ska vara både körd och riden. Gärna ska utrustning följa.Vara snäll mot barn. Jag är en häst erfaren mamma"

Sen fnissade jag även lite åt svaret hon hade fått
"har en jättefin liten tjej till salu"

"Vem har inte drömt ...

Om den där vita sagohästen med böljande lång man och pannlugg, så vacker så allt runtomkring slutar existera .. Den vita vackra hästen du ser i Alla sagor ... Så vacker så man blir knäsvag och får svårt att andas ....

För någon kommer drömmen bli sann.."

Tills man växer upp och inser att den vita hästen är mer gulaktig av pissfläckar och lera - än "Sagovit" och att lång man kräver sin borstning - med åren brukar man växa ur "barbiestadiet" när man tycker det är kul att tillbringa 30min med att borsta andras hår och blir mer praktisk och har mindre tid över. och när man inser att man hellre har en trevlig ridbar häst än en häst med fin färg och som är underbar att titta på ;)

"Pga ändrade familjeförhållanden måste jag nu snarast sälja mitt sto.Hon är riden, men inte utbildad.Född 2007.Hon behöver förtroende för sin ryttare för att få ridas, och jag ser helst att hon blir avelssto, då hon är efter XX. All hennes utrustning följer med, och även hennes kompis som är en minishettis hingst."

Perfekta förutsättningar för att påbörja avel med andra ord ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka