Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Vem har inte drömt ...

Om den där vita sagohästen med böljande lång man och pannlugg, så vacker så allt runtomkring slutar existera .. Den vita vackra hästen du ser i Alla sagor ... Så vacker så man blir knäsvag och får svårt att andas ....

För någon kommer drömmen bli sann.."

Tills man växer upp och inser att den vita hästen är mer gulaktig av pissfläckar och lera - än "Sagovit" och att lång man kräver sin borstning - med åren brukar man växa ur "barbiestadiet" när man tycker det är kul att tillbringa 30min med att borsta andras hår och blir mer praktisk och har mindre tid över. och när man inser att man hellre har en trevlig ridbar häst än en häst med fin färg och som är underbar att titta på ;)

Det tappar lite trovärdighet också när alla hästar från säljaren är EN PÅ MILJONEN. Och såklart lämpad för western, hoppning, dressyr och distans. Jodå. :up:

Vad säger ni om islandshästen som är så "mycket bra dressyrriden" att den kan "galoppera på volter utan problem"?
Det var väl en riktigt stabil dressyrprestation :up:

(ja, jag veeeet att jättemånga islandshästar inte "kan" galoppera bärigt så de klarar en vettig galopp på volt, tycker bara att det är tragiskt att snittet anses så dåliga att galopp på volt kan kallas mycket bra dressyrriden. Jag skulle kalla det väl grundriden.)

Okej det här är inte hästrelaterat men jag tyckte det var så roligt :p
En person annonserar i facebookgrupp ut ett sprillans nytt badrumsskåp på ben, nypris 600, och accepterar bud från 250. När budgivningen är uppe i 350 kommenterar en dam "köper skåpet för 150 kr", säljaren upplyser att högsta bud f.n. ligger på 350 (budgivning i kommentarer så det är dessutom väldigt lätt att se själv) varpå damen svarar att "jag vill inte ha benen bara skåpet".

:D

Okej det här är inte hästrelaterat men jag tyckte det var så roligt :p
En person annonserar i facebookgrupp ut ett sprillans nytt badrumsskåp på ben, nypris 600, och accepterar bud från 250. När budgivningen är uppe i 350 kommenterar en dam "köper skåpet för 150 kr", säljaren upplyser att högsta bud f.n. ligger på 350 (budgivning i kommentarer så det är dessutom väldigt lätt att se själv) varpå damen svarar att "jag vill inte ha benen bara skåpet".

:D
Finns verkligen folk till allt! :D

Vad säger ni om islandshästen som är så "mycket bra dressyrriden" att den kan "galoppera på volter utan problem"?

(ja, jag veeeet att jättemånga islandshästar inte "kan" galoppera bärigt så de klarar en vettig galopp på volt, tycker bara att det är tragiskt att snittet anses så dåliga att galopp på volt kan kallas mycket bra dressyrriden. Jag skulle kalla det väl grundriden.)

För en femgångare krävs ganska mycket träning för att få en bärig galopp på volt, ja.
Det handlar inte om att snittet är "dåliga", det handlar om att hästen inte har samma förutsättningar som exempelvis halvblodstyp.

En varmblodstravare som klarar att exempelvis galoppera på en tiometersvolt är också sannolikt väl dressyrtränad.

Det kan verkligen bli hur roligt som helst när ord används i fel sammanhang. För inte så länge sedan såg jag i en facebook-grupp en som frågade "vart skickar jag en sadel billigast". Jag fick sätta mig på händerna för att inte svara "direkt till den som ska ha den".

"Avbetalning ett måste o transporterings hjälp mot betalning. Max pris 6000 kr . Ponnyn kommer användas av vuxen i körning." Jag brukar titta i köpesannonser men den här tar priset tycker jag. Vem vill sälja sin häst, ens unghäst för 6000kr på avbetalning? Vad händer den dagen den skadar sig?

En lite motsägelsefull annons.
Bostad + boxplats uthyres på en gård. Du ska vara ordningsam, rökfri och inte ha några husdjur. På en hästgård där du kan få möjlighet att hyra boxar? :idea::D
Husdjur menar de hund eller katt tex, förmodligen vill de inte riskera att få väggarna klösts eller en ouppfostrad hund som springer på gården eller så har de egna hundar som inte går ihop med andra.
Brukar vara något åt det hållet.

Och jag skulle kalla det väl utbildad inom dressyr och med en bra kroppsbyggnad samt bra musklad.

Islandshästar är oftast väl utbildade inom dressyr men galoppera på volt gör nog inte många.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka