Anlag från Lillis Frisäng?

K

Konie

Vad ger Lillis för typ i kropp och humör?
Stora hårda och oböjliga eller? :confused:

Sv: Anlag från Lillis Frisäng?

Ofta ganska stora och med vackra huvuden, men kanske inte alltid med superkapacitet...

Vet en häst som har Lillis Frisäng som både farfar och morfar, och den går bra! (det var nog en tjuvbetäckning, får vi hoppas:angel: )

Tävlingsmässigt var han nog inget äss och har nog inte heller gett några ess på tävlingsfronten.
Var mest nyfiken på utseende och humör på avkommorna. Kompisen var haft en till ridning och hon var stor, och rent sagt med ett jäv-t humör. Trodde hon var hingst. Enormt dominant och hade något av den grövsta benstomme jag sett på en varmblodstravare.
Är det så med alla hans avkommor eller är hon ett undantag ?

Tävlingsmässigt var han nog inget äss och har nog inte heller gett några ess på tävlingsfronten.
Var mest nyfiken på utseende och humör på avkommorna. Kompisen var haft en till ridning och hon var stor, och rent sagt med ett jäv-t humör. Trodde hon var hingst. Enormt dominant och hade något av den grövsta benstomme jag sett på en varmblodstravare.
Är det så med alla hans avkommor eller är hon ett undantag ?

*KL*
Nu är ju inte min gamla märr efter denna hingst utan efter Best Crown. Hon hade också den grövsta benstommen o stora fötter, stort ansikte (ramskopf) lång rygg o hade ett väldigt lugnt temperament. Vem som helst kunde hantera denna. Men det kanske de flesta som har Speedy Crown i stammen som har detta lugna temperamentet?
Jag vet inte om det är lite typiskt "amerikanskt" med de grova benstommarna, eller om det är nåt annat. Många av hennes avkommor har ärvt hennes fina psyke o lugna temperament.
Gammelmärren hade väldigt bredd bog o det var ca 30 cm mellan frambenen, eller vad det nu kallas. Ja, hon var ganska grov i sin storlek. En hovslagare trodde att hon var en ardennerkorsning tills han kikade på frysmärkningen som gömde under den manen :D

Liknande trådar

Ridning Hur stor skillnad är det att skritta och trava på asfalt jämfört med grusväg om man bortser från halkrisken? Är asfalt hårdare/sämre...
2
Svar
24
· Visningar
2 200
Senast: Mirtai
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 332
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Oskar har ibland skov med rejält hård mage. Som nu. Jag ger ibland paraffinolja som ju inte tas upp av kroppen. Hjälper marginellt.Han...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 151
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 063
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix