Sv: Anky i Globen
Håller med dej. Och
till båda tjejerna!
Ja, jag tänkte också på det där med bytena, och att lätta på ytter i tex öppnorna
Faktum är att jag provade och lekte lite med det själv igår, (att lätta en aning på ytter i öppna och kändes en klar skillnad!) OM man först har allt på plats, då händer något, hästen kliver mer o friare. Det är det jag gillar med hennes ridning det är inte krångligt, det är enkelt och positivt, men det förutsätter att grunderna, nogrannheten (som hon visar så tydligt), sitter.
Precis som ang hela det system hon har så tänker jag att förusättningen är att ryttaren redan har väldigt mycket på plats, har grunderna. Då först kan man förstå och använda sig av den, tror jag.
Från det lilla jag kan fatta ang ridning på den nivån, (dvs cirka noll
) så tänker jag att man kan inte gå in i en öppna med att lätta på ytter men när hästen är rakriktad och jobbar rätt i öppnan - då blir det ännu lite mer att lätta ur i ytter lite. Men det är bara mina egna reflektioner.
Som du säger, det var verkligen världsklass på ryttarna på värmningen och ändå så framstår hon som så ännu mycket mer världsklass vid jämförelse (och den som kommer i närheten är Jan, jag håller med)
Hon är så oerhört noga och samtidigt lätt och mjuk i sin ridning.
Svårigheterna en del hade visar bara hur svårt det är att rida
Det är lite skönt att se också, att även de bästa kan ha problem ibland
Ja, jag är otroligt imponerad jag också, men hade velat se mycket mer av hennes clinic.