ang underhållsbidrag (?)

S

strösslet

hejsan en snabb fråga, om jag inte fått underhåll av fadern på 4månader, och vänder mig till Fkassan. får ja pengar för de 4månaderna som varit (och att de kräver de 4månaderna som varit av honom) eller hur funkar d?
kram

Sv: ang underhållsbidrag (?)

Nej som jag förstått det hela så får du retroaktivt max en månad innan du söker om stödet. Om du ska söka genom FK så heter det underhållsstöd om du vill läsa mer på FK:s sida!?

jo ja har läst där, men fattade inte riiktigt för jag fick för mig att ja kunde kräva av fadern från och med dagen vi flyttade... men tydligen inte då :/
kram

Du kan kräva det av fadern ja, men som jag förstod det så gör inte FK det åt dig retroaktivt. Men anmäl så fort du kan till FK så du får ekonomisk hjälp och så får du ta tag i den outbetalda delen sedan.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: gulakatten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 157
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka