Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Detta är synnerligen ovanligt,och handlar då som sagt om klantiga veterinärer och inte om ett fel på medlet i sig. Det är som PL säger felträffar med bult jag pratar om,och inte att den klickar.Då står man med en livrädd skadeskjuten häst.Hästarna som "snedtänder" på somulose dör ju.Hästen är inte medveten om att den "snedtänder".Inget är helt säkert.Jag föredrar spruta,delvis för att man slipper avbloda, då jag har barn i stallet som gärna vill ta farväl av den döda hästen.men mest för att jag tycker att det har fungerat väldigt väldigt bra både hos mig och alla de jag känner som har gjort det.Nu är ju inte detta aktuellt för TS då hästen ska till ett slakteri.Vilket jag tycker att alla ska respektera här.
Köttpriserna är ju inte stora, vad får man för en stor häst idag ? Kanske en tusenlapp, pengar är inte allt och då betalar jag hellre 3000 till.
Även om du redan fått höra att det där låter som ett fruktansvärt dåligt beslut så måste jag få tala om vad jag tycker för jag blev så oerhört förbannad och ledsen!
Hur kan du leva med dig själv?! Det är det tuffaste man kan göra att avliva sin trotjänare, men låter du dem avliva hästen på det där stället så förtjänar du inte att ha någon häst eller nåt djur någonsin igen! Det kan aldrig kännas rätt i hjärtat för dem som överger sin häst på det där viset...
Jag tror inte jag sett ett enda trevligt inlägg från dig i de trådar jag varit och sett att du skrivit.
på vilket sätt sviker man när den redan är DÖD?
Håller med dig. Tycker att man ska kremera istället. (oavsett kostnad)
Visst mer importerat då, men varför äta hästkött överhuvudtaget? Jag ser ingen mening med att vi/andra ska äta våra trogna vänner. Bara för att dom är borta så är dom ju inte mindre värda i våra hjärtan, eller?
Gör ni likadant med katter och hundar också? Hästen är mer din vän en en hund och en katt anser jag, men ändå är det den trogna som blir kött. Det finns inte i min värld hur man kan svika sin bästa vän.
TS:
LYCKA TILL!
Hoppas allt går bra.
Och precis i den här tråden som i tråden på hund har du klistrat in något från en tidning, använd dig av egna erfarenheter istället.
Onödigt.
Jag har upplevt bägge delar och en spruta går otroligt fort även det! Det har i de fall jag har upplevt inte varit någon skillnad i "lidande"! Hästen har inte i något fall behövt att lida då det hela är över på bråkdelen av en sekund!
jag skulle inte rekomendera spruta. det går snabbare för hästen att bulta och har hört allt för många hästar som får panik då sprutan börjar verka.