Sv: ang slakt
hur översätter detta med ditt ursprungs inlägg?
du är där helt villig att bara gå på hörsägen, du känner inte skytten alls, inte verksamheten heller, och dessutom annamma en metod som INTE är traditionell slakteri av stora djur, i sverige, rent lag och stadgarmässigt! så vräng inte historien, säg hellre att du haft fel isåfall och nu fattar bättre. Ärligt.
so what om din svärfar vet att det "gjorts"? vad säger det - annat än att en ohuman och riskfylld avlivningsmetod utövats på hästar? !
Jag skriver om jag känt en bra skytt, nu gör jag inte det, och kommer antagligen aldrig lära känna någon som är såpass duktig så jag skulle våga låta någon skjuta min häst.
men om jag hade känt någon som är såpass duktig så hade jag övervägit att göra så.
hur översätter detta med ditt ursprungs inlägg?
Har hittat ett jättebra slakteri, inte långt från mig. Han kommer släppas i en padock, där han ser andra hästar som går på bete, och padocken ligger i anslutning till en ladugård, där de genom en lucka för ut geväret.
du är där helt villig att bara gå på hörsägen, du känner inte skytten alls, inte verksamheten heller, och dessutom annamma en metod som INTE är traditionell slakteri av stora djur, i sverige, rent lag och stadgarmässigt! så vräng inte historien, säg hellre att du haft fel isåfall och nu fattar bättre. Ärligt.
so what om din svärfar vet att det "gjorts"? vad säger det - annat än att en ohuman och riskfylld avlivningsmetod utövats på hästar? !