Man kan förstå varför de lagt mycket pengar på advokater för att försöka stoppa det här.
I och med alla turer med det juridiska så har nu tv-teamet fått osannolikt stor marknadsföring och hela häst-Danmark lär vara bänkade.
I den mån vi kan se det, eller övriga Europa, och med hjälp av AI-översättning, så spår jag att det snabbt blir vid spridning.
Klart som tusan att företaget är nervöst.
Vad gäller hästarna, så gråter man både inombords och utombords, och lider med dem som inte kan säga något eller ens protestera.
Personligen har jag reflekterat lite.
Jag är helt betagen i hingsten Suarez och har sett deras film/reklam om honom många gånger. Under visningen vid hand, uppställd, så rullar ögonen mot Andreas. Han trycker på att Suarez är en "damhäst", och nu spekulerar jag om det beror på att han var för känslig för Andreas själv? När jag ser Suarez blick, så ser han inte trygg ut.
Vad gäller framtiden?
Denna dokumentär kommer ge många efterverkningar, för hur kan ryttarna, ofta unga tjejer, stå upp för företaget?
Eller blir det hysch-hysch, locket på och snart är det glömt?
Jag är rädd för det senare.
För en liten tid sedan frågade jag i ett avelsforum på FB, om man trodde att Helgstrands hingstar skulle anlitas mindre, med tanke på turbulens kring företaget? Att stoägarna skulle ta en moralisk ställning, fick jag till sist understryka att jag menade, för några förstod inte det.
Några av svaren upplevde jag ytterst märkliga. Särskilt från några som nog är att betrakta som namn i branschen.
Jag upphör aldrig att förvånas.
Jag hoppas ändå att denna dokumentär ger stort genomslag.