Andreas Helgstrand (utbruten från Dressyrsnack 16)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man kan förstå varför de lagt mycket pengar på advokater för att försöka stoppa det här.

I och med alla turer med det juridiska så har nu tv-teamet fått osannolikt stor marknadsföring och hela häst-Danmark lär vara bänkade.

I den mån vi kan se det, eller övriga Europa, och med hjälp av AI-översättning, så spår jag att det snabbt blir vid spridning.

Klart som tusan att företaget är nervöst.

Vad gäller hästarna, så gråter man både inombords och utombords, och lider med dem som inte kan säga något eller ens protestera.

Personligen har jag reflekterat lite.

Jag är helt betagen i hingsten Suarez och har sett deras film/reklam om honom många gånger. Under visningen vid hand, uppställd, så rullar ögonen mot Andreas. Han trycker på att Suarez är en "damhäst", och nu spekulerar jag om det beror på att han var för känslig för Andreas själv? När jag ser Suarez blick, så ser han inte trygg ut.

Vad gäller framtiden?

Denna dokumentär kommer ge många efterverkningar, för hur kan ryttarna, ofta unga tjejer, stå upp för företaget?

Eller blir det hysch-hysch, locket på och snart är det glömt?

Jag är rädd för det senare.

För en liten tid sedan frågade jag i ett avelsforum på FB, om man trodde att Helgstrands hingstar skulle anlitas mindre, med tanke på turbulens kring företaget? Att stoägarna skulle ta en moralisk ställning, fick jag till sist understryka att jag menade, för några förstod inte det.

Några av svaren upplevde jag ytterst märkliga. Särskilt från några som nog är att betrakta som namn i branschen.

Jag upphör aldrig att förvånas.

Jag hoppas ändå att denna dokumentär ger stort genomslag.

Han ser väldigt osäker ut, och hela filmen tittar han oroligt mot Andreas, men står blick still.
Screenshot_20231118_095524_Samsung Internet.webp

Man kan förstå varför de lagt mycket pengar på advokater för att försöka stoppa det här.

I och med alla turer med det juridiska så har nu tv-teamet fått osannolikt stor marknadsföring och hela häst-Danmark lär vara bänkade.

I den mån vi kan se det, eller övriga Europa, och med hjälp av AI-översättning, så spår jag att det snabbt blir vid spridning.

Klart som tusan att företaget är nervöst.

Vad gäller hästarna, så gråter man både inombords och utombords, och lider med dem som inte kan säga något eller ens protestera.

Personligen har jag reflekterat lite.

Jag är helt betagen i hingsten Suarez och har sett deras film/reklam om honom många gånger. Under visningen vid hand, uppställd, så rullar ögonen mot Andreas. Han trycker på att Suarez är en "damhäst", och nu spekulerar jag om det beror på att han var för känslig för Andreas själv? När jag ser Suarez blick, så ser han inte trygg ut.

Vad gäller framtiden?

Denna dokumentär kommer ge många efterverkningar, för hur kan ryttarna, ofta unga tjejer, stå upp för företaget?

Eller blir det hysch-hysch, locket på och snart är det glömt?

Jag är rädd för det senare.

För en liten tid sedan frågade jag i ett avelsforum på FB, om man trodde att Helgstrands hingstar skulle anlitas mindre, med tanke på turbulens kring företaget? Att stoägarna skulle ta en moralisk ställning, fick jag till sist understryka att jag menade, för några förstod inte det.

Några av svaren upplevde jag ytterst märkliga. Särskilt från några som nog är att betrakta som namn i branschen.

Jag upphör aldrig att förvånas.

Jag hoppas ändå att denna dokumentär ger stort genomslag.

Jag hoppas också det men det är bekymmersamt att kopplingen inte är mer självklar till att fortsätta stötta verksamheten genom att använda hingstarna.

Det är flera år sedan jag reste mig och lämnade läktaren i Falsterbo under de ritter han gjorde med sina yngre hästar där. Såklart en symbolisk markering och alldeles för småskalig protest för att någon skulle märka det, men efter dokumentären kanske det hade kunnat bli fler? I Stuttgart häromdagen var det dock business as usual, artiga applåder och en andraplacering på en spänd Queenspark Wendy.

Såklart är det bra om de förstärker och förbättrar sin Code of Conduct.
Man tänker att det hade varit bättre om det gjordes för hästvälfärdens skull, inte för att de granskas av media och har press på sig för att kunna behålla anseende och pengar. Men man får ta alla förbättringar man får, oavsett orsak till dem antar jag?

Såklart är det bra om de förstärker och förbättrar sin Code of Conduct.
Man tänker att det hade varit bättre om det gjordes för hästvälfärdens skull, inte för att de granskas av media och har press på sig för att kunna behålla anseende och pengar. Men man får ta alla förbättringar man får, oavsett orsak till dem antar jag?

Om man nu hade trott på det ja...

Usch alltså, knöt sig i magen bara när jag såg trailern. :( Är så otroligt trött på att sådana här människor existerar. Helt psykopatiskt. Att det måste användas dold kamera oh visas upp för hela världen för att folk ska förstå att det faktiskt sker, på riktigt, hos den här människan. Och först då blir det pinsamt för folk att förknippas med denna människa. Inte för någon form av djurvälfärd, utan för att det blir dålig PR för dom och de nu förlorar anseende när det inte längre går att sopa det under mattan.

Alltså detta blir väldigt pinsamt känner jag. Först kasta massor av pengar på advokat för att stoppa dokumentären till "åh vi ska verkligen förbättra oss". Det finns absolut INGEN trovärdighet det. Och med den reaktionen på enbart trailern. . Då undrar jag verkligen hur illa resten är.

Alltså detta blir väldigt pinsamt känner jag. Först kasta massor av pengar på advokat för att stoppa dokumentären till "åh vi ska verkligen förbättra oss". Det finns absolut INGEN trovärdighet det. Och med den reaktionen på enbart trailern. . Då undrar jag verkligen hur illa resten är.
Gillar rubriken ”Vi har tagit till oss av kritiken”.
Hm, jag tror inte ni sett kritiken än… vänta till dokumentären visats så kan man nog vänta sig ett visst mått av kritik :angel:

Han har ju inte gjort något annat än att skramla om att ”MAN FÅR FAKTISKT INTE FILMA HOS FOLKKKKK usch vad de är DUMMA!!!!!” Inte ett knyst om innehållet i filmerna… förrän nu när TV2 vann. ”Vi ska SJÄLVKLART bättra oss, hästarnas välmåga är alltid första prioritet!”

Jävla gaslighting. Försöka rikta strålkastaren på andra än en själv. Som om hans beteende blir mer okej för att det smygfilmades.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka