Nej du förstår inte alls hur bettet fungerar, prova själv så som jag förklarat så kan du känna själv var trycket uppstår.
Hävstång fungerar som så att lite kraft i uttaget (tygeln till stångskänkeln) ger mångfallt starkare kraft i överföringen till munnen/käken/nacken.
Mekaniken i Better fungerar som så, att även utan kedjans mottrtyck,, så trycker skänkeln konstruktion på nacken och gommen, kedjan hindrar att Bettet trycker för hårt mot gommen, men när den når fullt utslag uppstår stort tryck på tunga/laner och underkäke istället förutom trycket på nacken som kvarstår.
Kedjan hindrar bara för stort tryck på gommen/överkäken, men skapar annat tryck på tunga/laner/underkäke istället kan man säga.
Denna tryckprocess startar så fort du aktiverar skänkel. Dvs tar den ur neutralt läge.
Du påstod något helt annat innan.
Du får gärna precisera var jag kritiserat dina bilder? Att jag rättar dig när du har fel i sak är inte kritik mot dina bilder, inte är det dålig ton heller. Sanningen är sanningen men den är inte alltid välkommen eller lätt att ta emot.
Så sluta gärna tramsa på det viset, stå för vad du säger och/eller erkänn om du har fel.