CoopervsJimmy

Trådstartare
Hej. Vi ska till veterinären och kolla honom men tänkte höra med er vad det kan bero på. Han kan helt plötsligt när man går ut på promenad börja hyper ventilera, eller asså han bröjar typ fnysa och andas jätte snabbt.
VAd kan dte bero på? Är det farligt?

Tack för svar.

Sv: Andning.

Fnysa vet jag inte, men mina svärföräldrars tik började andas tungt/låta till och från och det visade sig vara vätska i lungorna och det var så illa att hon fick avlivas direkt hos veterinär. Sånadär saker ska man kolla upp tidigt för det kan komma snabbt att hunden plötsligt får svårt att andas.

Sv: Andning.

Noskvalster brukar låta lite som att hunden nyser "inåt" och hyperventilerar, så det kan säkert vara det. Min har haft det i omgångar, och det låter ju skumt, men hunden har inte svårt att andas, utan det bara kliar/kittlar i nosen. Helt ofarligt och behandlingsbart (min hund fick injektioner med Ivomec, som dock en del hundar, särskilt av collietyp, kan vara överkänsliga mot).

Liknande trådar

Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
862
Senast: cassina
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 319
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V