Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Själv är jag utbildad av bla Eva Bodfält, som i sin tur är en Anders H-anhängare.
.
Oki!
Jag har faktiskt aldrig läst eller hört Anders, däremot ska jag göra det nu på måndag, ska bli kul att se om jag tycker att han svamlar.
"Problemlösning. Fall: Rädd schäfer. Anders hälsade på en rädd tik som aldrig velat ha människokontakt. Intuitivt satte han sig på huk, vände sidan till och sträckte fram handen."
Ok, låter i mina ögon som ett rätt kasst sätt att närma sig en hund (om den nu dras med rädslor). Jag vet många reserverade hundar som skulle tycka att det var jättekonstigt och få en bekräftelse på att denna person nog var extra skum.
Det ska jag absolut göra!
Vi är tillochmed ombedda att förbereda frågor, och jag kan faktiskt inte komma på nåt jag vill fråga, så jag tar den med mig.
kl
Vad många missar med "köttbulle metoder" är att man aldrig ska gå längre än retningen. Ex om en hund gör ett utfall mot en annan hund/springer efter vilt med mera, då har retningen blivigt för stor för hunden och situationen okontrollerbar...
*KL*
Jag undrar om det inte blivit aktiveringshysteri i hundSverige.
kl
Vad många missar med "köttbulle metoder" är att man aldrig ska gå längre än retningen. Ex om en hund gör ett utfall mot en annan hund/springer efter vilt med mera, då har retningen blivigt för stor för hunden och situationen okontrollerbar...
Det övriga känns ganska knas, men det där ser jag faktiskt inget konstigt med. Rädda hundar som är överkänsliga mot 'hotsignaler' t ex hälsar oftast gärna just på människor som beter sig sådär. Ner på marken och bli mindre, vända bort blicken för att signalera icke hot, och sträcka ut (inte fram mot, utan ut) en hand, som är liten och 'ofarlig' att nosa på först.
I min värld gammalt välbeprövat sätt just för väldigt rädd/signalkänsliga hundar.