Amstaff människor

Sv: Amstaff människor

Ok, det visste jag inte att dom kunde bli, men man lär sig nått nytt varje dag :idea:

Hon är iofs inte helvit heller, har stora bruntigrerade fläckar på kroppen, har fått flera kommentarer om att hon ser ut som en kossa när hon springer härnere på fältet, kanske inte den snällaste kommentaren :angel:

Här ser man kanske liiiite bättre hur hon ser ut rent kroppmässigt...

http://3www.snyggast.se/ul/5/5179535.jpg

Var förövrigt & badade me vovvarna på stranden, 7 av 10 hundar va staffar, är det bara i malmö som staffe populationen har ökad drastiskt nu på senaste, eller är det i resten av landet också ?
Har ni märkt av nån skillnad ?

I Malmö kryllar det av dom! Men dom flesta är tyvärr inte renrasiga.. Lite synd tycker jag, det finns väldigt mycket oseriös skitavel på alla dessa raser härnere..

Förekommer sjukt mycket inavel härnere, tyvärr... Inte så konstigt att man får hundar som mer eller mindre är väldigt instabila i psyket...

Min vita tik fick jag av en kille som tog valpar på henne & sen tyckte att hon va "ful" när hon hade fått långa tuttar & va rund dom en bulle...:crazy:
Kan jue inte påstå att jag tyckte hon var vacker första gången jag såg henne men nu finns det ingen vackrare i mina ögon. Lojalare hund får man leta efter... Hellre de än att hon ska va "fin" i andra folks ögon....:smirk:

Vad bra att man tänkte på sådant innan man tog valpar.. :crazy:

Jag flög hit min lilla kille från Sthlm jag istället :p Han har för övrigt en kullbror inne i Malmö också! Och en syster i Hässleholm. Så vi var flera som tänkte likadant tydligen.. Hittade enbart blandraser, "renrasiga Amstaffar, ej reg." osv härnere. Men nu har jag verkligen fastnat i rasen totalt :love: Har redan funderingar på nästa :angel: Ska sondera terrängen i länderna här i närheten och se vad som finns..

Mmm, typ.. Hon va väl inte cool nog åt honom sen...
Allt handlar om pengar. Till råga på allt märker jag att hon har blivit väldigt tjock, trots att hon får vääldigt mycke motion.:crazy:
Ska till vet. imorgon & göra en ultraljudsundersökning.
Känner mig så maktlös....

Så du har tänkt köpa en till ? Va kul :) Folk brukar fråga mig om de inte är jobbigt me två hundar, men det är faktiskt bara dubbel glädje :D
Mest plånboken som kvider :smirk:

Så du har kanske planer på att importera ? Utbudet utomlands, är väl förmodligen större än här i sverige, en till hane då, eller de blir en tik ?

Jag och pojkvännen funderar på att skaffa valp till nästa sommar.. Har dock fastnat på rasval. Jag hejar vilt på en amstaff medan han vill ha en dobermann. :smirk: Försöker muta med att om jag får välja ras så får han välja namn på ev. framtida människovalpar, eftersom han ogillar mina namnförslag skarpt. ;)

Ja, utbudet är ju helt klart större utomlands! Min nuvarande är efter importerade föräldrar, så han har inget svenskt i sig alls. Det är lite skillnad i temperamentet och storleken på dom. Många blir en hel del mycket tuffare, och dom har ett lite större och rejälare utseende oftast. Med tanke på hur nära man har till många länder härifrån, så kan det vara värt att titta omkring tänkte jag..

Men det blir en till hane i alla fall. Jag vill helst inte ha tik igen, oavsett ras.

Min plånbok lär väl inte heller gilla 2 hundar, men vafan, lite får man ju stå ut med för den dubbla glädjen :D

Amstaff och Dobbis är ju rätt så olika raser. Är nu verkligen ute efter samma sak i er blivande hund?

Det är ju det som är den stora frågan. Kanske rent av slutar med att vi kompromissar fram en helt annan ras.. :smirk:

jag har,men tyvär så vet jag inte hur man lägger upp bilderna här....
han är en omplacering som hamnade i mina ägor december -04,då han var 9 mån...

finns INGET negativt jag har att säga om denna hund..:love:
trevligare,och mer kärleksfulla hund får man leta efter!

men om det är nån som är lika "omodern" som mig,och har en lunar :o så finns han där på mitt kollage! :idea: hahaha!
(är det här jag ska försöka skylla bort mig att jag har den (lunarn)endast för att prata med min vänner på....?:rofl: ?)

ska kanske påpeka att vi heter gummzizz där! bara att snoka på! :banana:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 695
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Har inte hittat en liknande tråd här för oss med amstaff-pitbull hundar:) Tycker det är jätte tråkigt att såna underbara raser har...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 338
Senast: sumile
·
Övr. Hund Åh jag känner att jag sitter i en jobbig situation just nu. En vän till mig har en arbetskamrat som har en tik, 8 år gammal Amstaff, som...
Svar
3
· Visningar
1 125
Senast: Hellas
·
Hundavel & Ras Detta blir min tredje och förhoppningsvis sista rastråd. Först var jag inne på staff, jag har några bekanta som haft amstaff och...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 051
Senast: skuggan_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka