Amstaff människor

Only_Me

Trådstartare
Ja ni som har eller ska skaffa den vackra rasen, kan ni va goa å lägga upp bilder å sånt om era hundar?
Känner att jag gärna vill prata med er om denna underbara ras.
Själv får jag hem min på söndag å jag längtar jätte mycket.

Han heter Sharam å blir 8 veckor på söndag, här är lite bilder:
http://s55.photobucket.com/albums/g151/Sheram/Sheram/

Sv: Amstaff människor

Har tänkt skaffa en Amstaff. Har läst typ allt som går att läsa om rasen. Vart köpte du din hund, kennel eller privatperson?

Min lilla monster är köpt på en kennel som heter Winning spirit i Örebro....här är hemsidan så kan du kolla stamtavla på min älskling osv om du/ni vill http://www.winningspirit.se/

Eliiiiin= Vilka sötnosar, är den vita från Pretty poision? Ringde nämligen dit oxå när jag skulle skaffa valp å då hade dom bara dom vita kvar...jag ville inte ha en vit eftersom det kan bli problem med dom men heder åt dig :bow: :bow: :bow:

Dom från PP är födda i Februari detta året, så riktigt sådär stora är dom nog inte än ;)

Bebben skrev:
Dom från PP är födda i Februari detta året, så riktigt sådär stora är dom nog inte än ;)
Opps nää det borde dom inte va, hade glömt att dom va födda i samma månad som min gulleplutt

Dom var klarblå förut, men är nu blågrå typ. Dom kommer antingen att stanna som blågrå, eller gå över till att bli grå bara. Ljusa kommer dom alltid att vara i alla fall. Är ganska vanligt till hans färg utomlands. Den är ju speciell den färgen :)

Tack, han är verkligen en superfin kille :love:

Va läcker me en sån ögonfärg iaf....trodde först jag såg fel å så förstorade jag upp bilden å så tänkte jag att så fel kan jag väl ändå inte se...

Only_Me skrev:
jag ville inte ha en vit eftersom det kan bli problem med dom men heder åt dig :bow: :bow: :bow:

Problem ? Menar du hudproblem eller ? Förklara gärna :) Är lite trög ibland...:smirk:

& som du nog redan har förstått så e hon inte från P P, hon är snart 2 år, inte haft de så bra hos sin tidigare ägare men är världens lojalaste & goaste vovve :love:

ooh jag har ju en american staff. störd terrier som jag är dagmatte åt! Tyvärr så har min kamera tagit sig av daga så jag får inte in ngn bild på henne.. Men hon är en riktigt tjusig tik.

Eliiiin skrev:
Problem ? Menar du hudproblem eller ? Förklara gärna :) Är lite trög ibland...:smirk:

& som du nog redan har förstått så e hon inte från P P, hon är snart 2 år, inte haft de så bra hos sin tidigare ägare men är världens lojalaste & goaste vovve :love:
Dom kan visa sig å vara blinda å sånt, nu har ju inte du det problemet eftersom din redan är vuxen, men som valp vet man ju inte riktigt, det är ju som med alla djur som är Albino sas, t.ex råttor, kaniner osv Vet iof inte om du hund är mer än 80% vit

Det är mest i avel på helvita som det kan bli problem. Helvita hundar med färgade föräldrar har väldigt, väldigt sällan problem alls. Vita som får paras med vita, exempelvis, ger däremot en mycket högre risk.

Bebben skrev:
Det är mest i avel på helvita som det kan bli problem. Helvita hundar med färgade föräldrar har väldigt, väldigt sällan problem alls. Vita som får paras med vita, exempelvis, ger däremot en mycket högre risk.
Ja det är ju så jag menar fast du hade lite mer info hehe

Han är så söt din lilla kille, jätte charmig

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 695
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Har inte hittat en liknande tråd här för oss med amstaff-pitbull hundar:) Tycker det är jätte tråkigt att såna underbara raser har...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 338
Senast: sumile
·
Övr. Hund Åh jag känner att jag sitter i en jobbig situation just nu. En vän till mig har en arbetskamrat som har en tik, 8 år gammal Amstaff, som...
Svar
3
· Visningar
1 125
Senast: Hellas
·
Hundavel & Ras Detta blir min tredje och förhoppningsvis sista rastråd. Först var jag inne på staff, jag har några bekanta som haft amstaff och...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 051
Senast: skuggan_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka