N
Naggur
Sv: AMSTAFF i Barn-Familj
va? (tio tecken)
va? (tio tecken)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kamplust har ingenting med att hugga människor att göra. hugger hunden är den aggresiv eller rädd/försvara.
Så mycket lättare och mindre missförstånd när personen det handlar om skriver=)
Jag tror inte att det blir några problem. Du verkar veta vad det handlar om. det kommer säkert gå jättebra! Lycka till!
Hunden är ett flockdjur som vill vara sin flock nära så mycket som möjligt, jag tycker det är ren och skär elakhet att stänga ute hunden ..
Är man rädd för nersölade möbler får man skaffa sig mindre ömtåliga möbler eller ge 17 i att skaffa hund ( hukar mig åter igen )
En sak är ju att prata om barn och hundar - en annan att se vad som kan hända om man har riktig otur.
Det här är min son, på fotot 5 år, som blev biten som tvååring av grannens hund. Obs, ej kamphund utan en mycket vanlig ras i svenska barnfamiljer. ( ingen nämnd, ingen utpekad )
Han har genomgått två transplantationer och det blir nog en till runt tolvårsåldern eftersom den skadade huden inte växer i hans takt.
Kan tillägga att han inte är hundrädd och att vi själva har skaffat hund nu.
Vår hund får vara med överallt har skrivit om det innan, det är ett litet missförstånd. Självklart så ska inte barnen busa o leka med han hur som helst han är ju bara ett litet "barn" under utveckling. Men dom måste få vara med om han precis som när dom får ett litet syskon så kan man inte stöta bort dom från den lilla familje medlemmen. Under ordnade förhållanden. Vi hade en rottweiler också innan och mer underbar barn hund har jag aldrig träffat. Han var min mans innan vi träffades men snacka om svartsjuka när jag kom in bilden han skulle "slakta" alla mina grejor han blev helt frenetisk tröjor, hårsnoddar strumpor aaalllt var han på och då var han ingen valp han var 4 år. Men efter ett tag så var det mig han tydde sig till lämnade aldrig min sida speciellt inte när jag var gravid.
frångår amstaff lite men tar ett annat exempel som gått bra..
Rhodesian Ridgeback..
min/vår "kamphund" som alla varnade mig för att köpa.. med sonen 9 månader..
han är 8 år nu och har varit med om det mesta med barn som klättrat över honom osv.. en sak dock får vi lära vår son tidigt och det är att "storebror" blir JÄTTE Ledsen om nån drar i hans öron..:smirk:
nej det är inte samma sak när en golden eller annan ras biter. för det första biter inte de flesta andra raser p g a kamplust. för det andra blir skadan mindre.
min mormors syster blev biten av sin golden, men hunden slutade självmant att bita och skadorna var inte i närheten av den senaste attacken i malmö. detta trots att hunden sannolikt haft för avsikt att skada henne. det var alltså inget nyp eller rädslehugg, utan den attackerade henne.
du syrran.. det var ju mer som han käkade upp.. dina bh:s oxå
Du behöver inte träna en hund till kamplust, det finns så att säga inbyggt i skallen på hunden, olika mycket hos olika raser.En hund som inte är tränad för kamp eller har kampat biter inte bara föratt den är en kamphund