R
ruscles
Sv: AMSTAFF i Barn-Familj
jag och min sambo har för tillfället två amstaffar en vuxen tik o en unhunds hane vi har haft fler amstaffs förr och har aldrig vart nåt problem med barnen o hundarna. det enda man skall tänka på är att låta en valp få sin vila den behöver bort från stoj o stim, barnen skall inte leka med en valp dagarna i ända då en valp behöver få vara valp. Sen biter ju valpar detta gör alla raser och tänderna är vassa självklart. med en konsekvent men mkt kärlek till ens lilla amstaff valp kommer denna bli en väldigt högt älskad familjemedlem.
Ja hunden är redan köpt men syster min känner att de kanske gjort ett överilat beslut och jag kan inget om amstaff och allt det innebär.. Så HJÄLP!
Familjen består av två relativt hundvana personer och tre barn- 6, 3 och snart 1 år. De bor i radhus oc har inte jätte mycket tid över för nöjen och aktiviteter men nu har de köpt en hund. Han är jätte söt och gullig men redan nu vid 12 veckors åleder visar han stor sk ettrighet och MKT kampvilja.
Ok han är valp å det är säkert helt ofarligt men till min fråga-
Hur ska de uppfostra honom till en bra stabil familje hund?
Hur ska de göra med barnen, ska de få lyfta och dra i honom och leka dagarna i ända?
Ska han alltid enbart få vara i köket och i hallen när resten av familjen är hemma och umgås i exempelvis tv-rummet?
Detta är bara några helt seriösa men smått nervösa frågor så snälla svara om du kan
Har du skräck exempel respektive lyckliga och harmoniska exempel så dela de gärna med mig.
TACK alla på förhand!
OBS- Kenneln är väl ansedd och avlar på trevliga vällynniga utställningshundar. Uppfödaren erbjuder uppbackning om de önskar det och uppfödaren bor bara 10 min i från dem så ..... ja som de säger att skulle det gå fel så är det bara att ringa honom. Men vill man vekligen dels utmana ödet med hund och tre vilda små barn?
jag och min sambo har för tillfället två amstaffar en vuxen tik o en unhunds hane vi har haft fler amstaffs förr och har aldrig vart nåt problem med barnen o hundarna. det enda man skall tänka på är att låta en valp få sin vila den behöver bort från stoj o stim, barnen skall inte leka med en valp dagarna i ända då en valp behöver få vara valp. Sen biter ju valpar detta gör alla raser och tänderna är vassa självklart. med en konsekvent men mkt kärlek till ens lilla amstaff valp kommer denna bli en väldigt högt älskad familjemedlem.