amning och alkohol??

Sv: amning och alkohol??

Känns som att det inte är någon idé att svara för du verkar rätt trångsynt. Jag ser inget problem eller känner inte att jag gör något hemskt när jag lämnar bort sonen till mormor eller farmor. Jag litar på dom till 100% o varför skulle dom inte kunna ta hand om honom när dom själva har haft egna barn?
Jag skrev också att jag varit ute MAX en gång i månaden o nu är det säkert två månader sen sist.
Jag har heller aldrig skrivit att jag inte vill ändra NÅGOT i mitt liv. Klart jag fått ändra en massa saker i mitt liv, men jag vägrar leva genom mitt barn. Det tror jag ingen blir lycklig av, varken jag eller barnet.
Fattar inte varför du är så dömmande? Är allt antingen eller i ditt liv?
Vet att jag är världens bästa mamma till min son med eller utan sporadiska alkoholintag.


Förstår fortfarande inte hur du kan uppfatta mig som dömmande?????
Var dömmer jag dig och till vad ????
Jag skriver min åsikt och du skriver din...du tycker min är fel eller?
och då dömmer jag?
Jag skriver av min erfarenhet du skriver av din, du vet inget om mig och jag vet inget om dig eller hur!
Om jag skulle förklara för dig varför jag aldrig skulle lämna mitt barn (eller något annat barn heller för den delen) hos mina föräldrar så hade det behövts mycket mer plats än vad som finns här!
Ja mycket är antingen eller i mitt liv, jag plockar de bästa delarna av livet precis som man plockar russinen ur kakan!
Det är "lustigt" att du ser mig som trångsynt?!
Jag har mina åsikter och de står jag för!
Är du trångsynt då som inte tycker som jag?
Är du trångsynt som inte fattar att jag inte ser någon som helst andledning att lämna bort en bebis?

Jag fick den underbara gåvan att få två barn till låns, jag valde att ge dem livet och jag valde att ha dem hos mig.
Inte för att lämna bort dem eller för att "få lov att vara utan barn"
då kunde jag förblivit barnlös!
Jag menar jag skaffar barn för att jag vill ha dem!!!!!

Många skaffar hund och sätter dem i hund gård när de tröttnar.....
 
Sv: amning och alkohol??

utan att döma på något sätt, men i MIN sinnevärld fanns inte ens tanken på att gå ut på krogen under barnens första levnadsår... Och jag misstänker att det är ungefär samma tankar som rör sig hos de andra som reagerat mot dina krogbesök.

Du får gärna försöka förklara för mig och de andra som inte riktigt förstår, hur du resonerar?
Jag hade inte VELAT lämna bort mina barn när de var bäbisar, för att gå ut och roa mig. Det bäbisen inte kunde följa med på var inte aktuellt att göra. Om inte annat så var nog mina mammahormoner så busiga med mig att jag nog inte ens hade lämnat barnet hemma om någon hade försökt tvinga iväg mig. Så jag förstår liksom inte hur du resonerar med dig själv :confused:

Sen - MAX en gång i månaden skriver du att du går på krogen, det skulle jag anse är JÄTTEofta för att vara småbarnsförälder... :eek: Men allt är ju relativt.

Precis:bow:
 
Sv: amning och alkohol??

Vad är det folk är rädda för när de vägrar lämna ifrån sina barn??? Att den som passar barnet ska försöka ta livet av det eller??Om ni nu inte vill lämna dom till mor eller farföräldrar (fattar fortfarande inte varför) så har ni (förhoppningsvis...) en pappa till barnet. Litar ni inte tillräckligt på honom för att lämna honom ensam med barnet några timmar så kan man ju undra om ni gjort rätt val av kille....
Jag är väldigt glad över att jag litar till 100 % på pappan, mor o farföräldrar o tom nära kompisar. Det gör mig lugn, barnet o alla inblandade lugna. Ju tidigare barnet får bra kontakt med sina närstående desstå bättre.
Kan ju också berätta (så ni har lite mer att förfasas över:devil: ) att sonen några gånger har sovit hos farmor fast vi varit hemma bara för att hon så jättegärna vill rå om honom o jag o min partner ska få rå om varandra o sova lugnt en hel natt.
Enligt mig måste man faktiskt vårda sitt förhållande. Bara för att vi har blivit föräldrar så får vi inte glömma bort varandra. Då är det nog lätt att man sitter där som ensamstående förälder o DET är inget jag strävar efter. Det ser jag som ett STORT misslyckande!!!

Det handlar inte om att vara rädd att lämna ifrån sig sitt barn!
Det handlar om att man vill vara nära sitt barn!
Barnet behöver ingen annan än sina föräldrar när det är 7 veckor gammalt, det du talar om kommer mycket senare.
Varför kan ni inte vårda ert förhållande när ert barn är hemma?
Man behöver vårda hela familjen.
Att du ser ensamstående föräldrar som ett stort misslyckande?!
Där kan vi snacka om dömmande!!!!!
Vet du hur du och din sambo/man kommer att vara om sju år?
Vet du hur du själv kommer vara då???
Isåfall grattis!!!Du kan bli rik på din gåva! använd den!!!

Man blir inte ensamstående bara för att man väljer att inte lämna bort sitt barn!
I såfall kanske man skulle väntat med att skaffa barn om man känner så...
Man blir ensamstående för att man växer ifrån varandra, det är inget som beror på barnen.
 
Sv: amning och alkohol??

O jag fattar inte hur du resonerar!!!

Som cetzyboy skrev så älskar vi inte våra barn mindre för att vi väljer att fortsätta ha ett socialt liv.
Vet du en sak!
Man kan ha ett socialt liv utan att ränna på krogen, utan att lämna barnet hos mormor/farmor och utan att känna sig låst av att ha en bäbis med sig! Framförallt medan man bara har ett litet barn så går det alldeles väldigt jättebra att ta dem med sig på de flesta platser!
Och jag resonerar som så att en 7 veckor gammalt barn SKA vara hos sina föräldrar och ingen annan stans. Det är för litet för att bollas runt mellan föräldrar och andra släktingar eller bekanta! Det ska vara en trygg och stabil tillvaro för så små barn! Det BLIR INTE det om de ska hatta runt mellan olika människor!
Du skriver att du inte skaffat barn för att andra ska ta han om dom. Då räknar jag kallt med att du inte har/hade dom på dagis. För snacka om att låta någon annan ta hand om ens barn. O DESSUTOM personer som barnet inte känner.
Nej, du räknar inte alls kallt med att jag inte har barnen på dagis, du räknar med att få knäppa mig på näsan för att jag resonerar som jag gör och förmodligen tror du att jag kastar stenar i glashuset och har barnen på dagis 45 timmar i veckan.
Ledsen att behöva göra sig besviken, men våra barn har inte tillbringat en enda timme på dagis och kommer inte heller att göra så som planen ser ut just nu, dvs om inget oförutsett inträffar. Vi har nämligen löst det som så att jag jobbar den tid på dygnet som min man och tillika barnens far är hemma från sitt jobb.
VI tar hand om våra barn själva, det är därför vi har skaffat dem!
 
Sv: amning och alkohol??

Vad är det folk är rädda för när de vägrar lämna ifrån sina barn??? Att den som passar barnet ska försöka ta livet av det eller??

Varken jag eller maken tror att våra släktingar ska göra illa vårt barn. Det handlar inte alls om det. Det är i oss det gör ont när vi lämnar bort lillen. Lillen har det skitkul hos far- eller morföräldrarna.


Kan ju också berätta (så ni har lite mer att förfasas över:devil: ) att sonen några gånger har sovit hos farmor fast vi varit hemma bara för att hon så jättegärna vill rå om honom o jag o min partner ska få rå om varandra o sova lugnt en hel natt.
Enligt mig måste man faktiskt vårda sitt förhållande. Bara för att vi har blivit föräldrar så får vi inte glömma bort varandra. Då är det nog lätt att man sitter där som ensamstående förälder o DET är inget jag strävar efter. Det ser jag som ett STORT misslyckande!!!

Det kommer nog dröja ett bra tag innan vi lämnar bort lillen över natten. Det skulle definitivt inte vara något kärleks-vårdande för vår del. Vi skulle förmodligen inte kunna sova, än mindre ägna oss åt varandra. Vi skulle bara sitta och prata om ifall lillen sover, om han är ledsen, o s v.

Vi vårdar vår relation främst genom respektfull kommunikation och kärleksfulla handlingar i vardagen. Det funkar utmärkt även med en bebis i närheten.

Bebis nr 2 tillverkade vi medan lillen sov middag. Det gör han två gånger varje dag!;)
 
Sv: amning och alkohol??

Lite knapplån...

Jag blir så matt på att det ständigt blir två läger, antingen eller... Det finns en hel del nyanser...

Någon natt någon gång ibland tycker jag att man som par behöver, men med det menar jag inte varje helg...

I helgen sov jag utan barn helt och hållet för första gången på 21 mån... Det var något jag behövde, och vi behövde... Elin och Fredrik var med sin mormor, moster och morbror, vi hade först bott två nätter ihop där och sedan sov vi en natt på hotell, visserligen bara 5 min bort med bil men ändå...

Elin har sovit borta ett par gånger, några gånger då hon själv har bett om att få sova hos farmor eller mormor, hon tycker att det är jätteroligt, men visst saknar jag henne!

Men riktigt småbarn se jag ingen som helst andledning till att låta sova över natten någon annanstans än hos sina föräldrar, sen kan man av olika andledningar vara tvungen till det, men för att gå ut och festa är för mig ingen andledning. Det kan man vänta med ett år eller två, däremot kan man umgås med vänner och bekanta hemma hos andra eller andra miljöer där barnen kan vara med. Våra ungar har fått följa med på en massa olika ställen och har sovit gott trots hög ljudvolym...
Sen har vi haft diskussionen ang barn och alkohol, jag tror att ens inställning beror på vilka upplevelser man själv har haft och hur en umgänge uppför sig. Men vi och våra vänner dricker inte särskilt mycket, oftast bara till maten och blir inte "drängfulla", och jag tycker inte att det är en olämplig miljö för barnen...
 
Sv: amning och alkohol??

Lite knapplån...

Jag blir så matt på att det ständigt blir två läger, antingen eller... Det finns en hel del nyanser...

:bow: :bow: :bow:

Jag gav upp den här diskussionen för länge sen för det kändes dödfött.

Kryper tillbaka under min sten...
 
Sv: amning och alkohol??

*knapplån

Jag kom på en sak till angående att vårda relationen.

Vi har gått på nästan alla bvc-kontroller och träffar med föräldragruppen gemensamt. Den som har jobbat har tagit ledigt. Det har varit väldigt positivt för vår relation.

Att ha gemensamma intressen tror jag är viktigt för vi-känslan. Innan hade vi hästintresset gemensamt. Nu har hästarna kommit lite i bakgrunden, och sonen är det stora intresset för oss båda.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 423
Gravid - 1år Hittade enbart en gammal tråd om detta och där verkade det vara grönt ljus att dricka när man ammar. Från vad jag minns av en tråd för...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 273
Senast: BornAgain
·
Gravid - 1år Ja, jag kände att detta förtjänade en egen tråd. Liten är nu 2,5 vecka och amningen är tuff. Hon vill inte ta mitt bröst trots upprepade...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 249
Senast: Badger
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 365
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp