Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du mår dåligt, strunta i ammningsförespråkarna och ta fram flaskan. Varför ska du pina dig när det finns fullgod ersättning.
Närheten kan man grejja utan bröstet. Man kan ge närhet på så många olika sätt och sugbehovet kan tillfredställas med napp!
Om du mår dåligt, strunta i ammningsförespråkarna och ta fram flaskan. Varför ska du pina dig när det finns fullgod ersättning.
Närheten kan man grejja utan bröstet. Man kan ge närhet på så många olika sätt och sugbehovet kan tillfredställas med napp!
Jag har heller aldrig känt någon "magi". Ibland tror jag att många kvinnor (inkl mig själv) kanske tror att det ska vara någon slags fantastisk känsla att just amma. Jag kan tycka det var fantastiskt att kroppen funkade och kunde ge honom mat; alltså rent intellektuellt. Men att jag kände några otroliga känslokickar av själva amningstillfällena.... näeeee.För mig har aningen aldrig känts "magisk", inte nu heller efter 4 månader. Det är ett jobb som ska göras, så känns det gör mig.
Har du några bra amningströjor som t.ex. från Boob som är omlott över bysten. Det syns ingenting när man ammar med den. Ett annat tips är att ha med en filt som du lägger över axeln och ner över barnet så ser garanterat ingen någonting. Öva hemma så du känner dig trygg med hur du ska göra.
Ersåttning är jättebra som komplement eller om amningen inte fungerar men innehåller ju inte antikroppar mm som bröstmjölk gör, så HELT likvärdigt är det faktiskt inte, även om det är fullt tillräckligt.