Sylvatica

Trådstartare
Var på Alpacavisning igår och blev helt förälskad i dessa ulliga små liv! Men vad är egentligen en alpaca? Ett slags lama? Finns det alpacauppfödare i Sverige? Jag har alltid varit stormförtjust i får men dessa alpacor är ju nästan ännu fräckare!

Sv: Alpaca

Javist er de søte. :love:

Alpakka er i likhet med lama, guanaco, vicuna og kamel en "kamelid". Alle disse artene kan krysses med hverandre og få forplantingsdyktig avkom, så de nært i slekt.

Det finnes alpakkaoppdrettere i Sverige, opptil flere tror jeg. Det finnes også noen i Norge og Danmark.

Anbefaller deg å søke på engelske/amerikanske nettsider (alpaca) og lese alt du kommer over, det er masse bra informasjon der ute. :)

Kamelider... Hihi, när jag skaffat min framtida drömgård får det nog bli ett par alpacor!

Vi har Sveriges äldsta och största uppfödning av lamadjur (lama och alpacka). Du får gärna höra av dig om du vill veta mer! www.hejdeholm.se

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 874
Senast: Roheryn
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama