Alltid högerställd?

Sv: Alltid högerställd?

Ja, hon är köpt av Jennie :)
Ja, på senaste lektionen jobbade vi mycket med att "rama in henne". Med det menar jag att jobba på volt, men att kroppen på hästen ska vara rak, ingen rumpa inåt, bog utåt eller liknande.
Då jobbade vi mycket också med att flytta framdelen ut och in, och bakdelen ut och in, och det fungerade jättebra. I slutet av passet klarade hon faktiskt av att skritta länge på lång tygel, utan att börja missbruka det, dvs spänna sig osv.
Hon har väldigt lätt för att spänna sig, och inte bara när man rider, utan när hon kommer till nya ställen också.
För att få hjälp med just grundspänningen, och att "komma ett steg längre" är hon nu lämnad på träning i antingen två veckor eller en månad eller något.
Hon har gjort väldigt stora framsteg, men eftersom varken hon eller jag riktigt förstår vad det är frågan om, och jag framför allt har noll erfarenhet av spända hästar, så känns det som att det är rätt tid att skicka henne på träning nu, så att hon lär sig på riktigt att det är bara att slappna av.

Sv: Alltid högerställd?

Jag hade, som vanlig, tagit ut EP först ;) Sen hade jag arbetat med detta i skritten (den gyllene regeln att inte gå vidare från 1 till 2 förrän 1 fungerar), liksidighet tränas enligt mig bäst genom att rida olika stora 8-volter.
Min häst har jag stretchat väldigt mycket efter ridning för att få honom att länga ut alla delar av kroppen vilket har hjälpt oss otroligt mycket! :bow:

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 556
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 637
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar