Jag förstår att du reagerar, däremot tror jag också att det blir fel om du i en tidig relation går in och försöker styra upp det. Jag hade nog föredragit om en ny partner hade hållit sig lite i bakgrunden och bildat sig en egen relation med barnet innan denne börjat fostra på mina barn, beroende på vad det gäller såklart. Hade partnern blivit tokäcklad av att barnen gör något vid matbordet så ja självklart, säg ifrån, men jag hade garanterat diskuterat barnuppfostran ner i små detaljer i början av relationen för att vi ska ligga på samma plan. I slutändan måste det ändå vara min uppgift.Min sambos barnuppfostran är lika med ingen uppfostran. Så länge man gör som barnet vill och inte har några regler så får man inga problem, tror hen. Både min sambo och barnet har tyckt från början att jag är sträng för att jag anser att man sitter still vid matbordet, äter det som serveras, sätter upp håret i tofs så det inte hänger i maten, borstar sina tänder själv, torkar sig när man varit på toaletten... för mig är det inga konstigheter, men i deras värld är det strängt.