Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju ett jättebra mantra - hejja dej *pepp* :up:

Jag avslutade min hylloppis förra veckan och tog hem det som blev kvar. Nu ska den påsen tittas igenom en sista gång sen får mamma ta med sig det till Erikshjälpen :up:
Det blev faktiskt inte så mycket kvar, jag är förvånad. Jag har dessutom inget mer att ställa upp på hylla för tillfället (det var därför jag avslutade den). Så jag är helnöjd med resultatet :up:
Nu har jag hyrt en klädstång på samma ställe och har börjat rensa ur garderoben istället :idea::angel:
Där finns det en hel del att göra... :o
Men vad härligt att få iväg grejer! Blev det någon vinst eller hur fungerar sånt där? Äter kostnaderna upp intäkterna?

Tack för pepp!

Det är ju ett jättebra mantra - hejja dej *pepp* :up:

Jag avslutade min hylloppis förra veckan och tog hem det som blev kvar. Nu ska den påsen tittas igenom en sista gång sen får mamma ta med sig det till Erikshjälpen :up:
Det blev faktiskt inte så mycket kvar, jag är förvånad. Jag har dessutom inget mer att ställa upp på hylla för tillfället (det var därför jag avslutade den). Så jag är helnöjd med resultatet :up:
Nu har jag hyrt en klädstång på samma ställe och har börjat rensa ur garderoben istället :idea::angel:
Där finns det en hel del att göra... :o
Jag har aldrig hört talas om hylloppis innan men det låter ju jättesmart. Hur sköts det och var finns dom?

Men vad härligt att få iväg grejer! Blev det någon vinst eller hur fungerar sånt där? Äter kostnaderna upp intäkterna?
Det blev lite vinst efter avräkning för hyran :up: men visst, det hade ju blivit mer vinst om jag sålt själv - men det blir ju inte av alls då :o Så hellre en liten vinst än att ha allt kvar...

Nu har jag sett fler hylloppisar som startar och det är väldigt olika vad dom tar i hyra beroende på läge och inriktning.
Den som jag har varit på tar ett pris per hylla och månad och så väljer jag helt själv vad jag vill sätta för pris på mina saker, hur jag vill arrangera min hylla mm. Det som blir sålt blir uppskrivet på mig och så gör vi en avräkning, antingen varje månad eller vid avslut av hyr-perioden.

Men sen har jag den där jäkla påsen med studieböcker.. den har stått i hallen sen sist. Spara eller göra sig av med? När jag tänker på den som en påse med gamla studieböcker går det bra, då vill jag bara hiva iväg den. Så fort jag tittar bland böckerna så blir det "åh, nej men titta här", "den här kanske är bra att spara", "det här ämnet kanske jag borde läsa på", "åh allt det där har jag glömt bort och borde kunna" :banghead:
Nej, du behöver inte gamla böcker. Förutom att de är utdaterade går det att googla till sig all den infon när du behöver den.

Fattar inte varför folk ska envisas med att spara alla böcker.

Nej, du behöver inte gamla böcker. Förutom att de är utdaterade går det att googla till sig all den infon när du behöver den.

Fattar inte varför folk ska envisas med att spara alla böcker.
Exakt, all info finns ju på nätet. Men så sitter jag där med böckerna i knäet och tänker att de var ju så bra med tydliga räkneexempel och övningar.

Min mamma har ALLA böcker kvar sen hon studerade. Det är femton år sedan. De står bara och tar plats, jag tror inte hon öppnat dem sen hon pluggat klart.

Jag vill inte bli som mina föräldrar!

Det här att sälja böcker och skicka. Är det värt besväret?
Beror på vad det är för böcker. Roliga och spännande faktaböcker kan man få lite för, men vanliga romaner är det ingen idé att hålla på med. Inte ens second hand butikerna tar ju emot böcker hur som helst.

Men har du någon ovanlig och rolig bok kan den gå att sälja.

Jag börjar året med att avsluta min Tupperwarekarriär :nailbiting:
Imorgon blir det sista demonstrationen och då tar jag med mig en stor bag med produkter jag satt ner priset på. Jag hoppas åka hem lättare än när jag åker dit :bump:

Förövrigt så fortsätter jag att bit för bit rensa mitt hem. Julen var inte jättekul i anti-pryl-synpunkt... delar av släkten lyssnade inte tillräckligt och barnen fick massor av julklappar.

Jag gav Hahnes bok till maken i julklapp - så nu röjer han för fullt medan jag mer "vilar mig i form"! Har anmält oss till hennes nya utmaning "Ordning hemma på 30 dagar" eftersom jag tyckte den förra var bra och inspirerande - och i morgon kör den igång så kanske har jag vilat färdigt då?!

Dagens uppgift, 3 kartonger från förrådet på 5-15 min? Jag har mestadels stora kartonger med massor i :p Funderar på att plocka in några av de kartonger med grejer som varit på loppis eller som ska till second hand :) Hade varit så skönt att kunna komma in i förrådet... haha.

Jag började det nya året med att rensa klädkammaren. 9 påsar :o:crazy: kläder som antingen är slitna, noppiga och aldrig kommer användas igen, eller för små, eller helt enkelt varit felköp som hängt kvar i åratal för att jag borde ju använda när jag väl köpt det...
En stor granngården tygkasse ligger i bilen och väntar på att jag ska passera myrorna/röda korset/motsvarande och lämna in. En kasse fick åka med till affären för återvinning och rabattcheck när jag skulle köpa present häromdagen :up: 7 kassar står kvar i garaget och väntar på vidare transport till återvinning. Garaget är inte för bilar hos oss :cool:

Jag har vänt alla galgar på sparade kläder åt fel håll. När jag använt något och hänger in det igen efter tvätt vänder jag galgen rätt. Det som inte är använt under året ska gallras ut vid den från och med nu årliga rensningen :p

För övrigt har högarna återvänt till trappan, matbordet och hallbyrån :banghead::banghead::banghead: Men jag går in i klädkammaren och andas djupa andetag när högarna blir för jobbiga. Man skulle kunna tänka att jag i stället ska göra något åt högarna, men så enkelt är det tydligen inte.

Jag började det nya året med att rensa klädkammaren. 9 påsar :o:crazy: kläder som antingen är slitna, noppiga och aldrig kommer användas igen, eller för små, eller helt enkelt varit felköp som hängt kvar i åratal för att jag borde ju använda när jag väl köpt det...
En stor granngården tygkasse ligger i bilen och väntar på att jag ska passera myrorna/röda korset/motsvarande och lämna in. En kasse fick åka med till affären för återvinning och rabattcheck när jag skulle köpa present häromdagen :up: 7 kassar står kvar i garaget och väntar på vidare transport till återvinning. Garaget är inte för bilar hos oss :cool:

Jag har vänt alla galgar på sparade kläder åt fel håll. När jag använt något och hänger in det igen efter tvätt vänder jag galgen rätt. Det som inte är använt under året ska gallras ut vid den från och med nu årliga rensningen :p

För övrigt har högarna återvänt till trappan, matbordet och hallbyrån :banghead::banghead::banghead: Men jag går in i klädkammaren och andas djupa andetag när högarna blir för jobbiga. Man skulle kunna tänka att jag i stället ska göra något åt högarna, men så enkelt är det tydligen inte.
Smart med galgarna! :up:

Jag fortsätter min rensning. Idag kommer jag skicka iväg ett vintertäcke, lite barnkläder och en betesreducerare.
Förhoppningsvis kommer det en och hämtar en barntoasits också.

Det här med att rensa bort saker, det känns som om jag rensar bort onödigt ur mitt liv. Sånt som tar plats både i huset och i hjärnan. På sikt har det lett till att jag köper mindre prylar, satsar på kvalitet istället för kvantitet.
... Och jag har även sorterat bort energislukande vänner jag inte vill ha längre :o:up:

Dagens uppgift, 3 kartonger från förrådet på 5-15 min? Jag har mestadels stora kartonger med massor i :p Funderar på att plocka in några av de kartonger med grejer som varit på loppis eller som ska till second hand :) Hade varit så skönt att kunna komma in i förrådet... haha.
Fick loppiskartongerna flytta in eller hur blev det? :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 960
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 859
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar