Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är såå svårt att slänga smink.
Jag köper knappt paletter längre, för det blir alltid att jag använder en eller två skuggor och resten står orörda :p

Har en stor palett med 40 skuggor som inte används alls, den är liksom för klumpig. Jättedumt egentligen att den bara står där och ta plats ... Kanske dags för den att flytta? Men den är ju så fin..

O_o :banghead:
Smink :confused::o:cautious::p

Här är tydligen problemet kläder (och jag som inte ens handlar kläder... tycker jag :angel:). Nu har jag varit och rensat ut 4 kassar med diverse kläder, 2 kassar ska jag först försöka sälja och 2 kassar skänker jag iväg direkt. Det tar sig... ;)
Snart kanske jag t.o.m rensar ut sådant som jag inte använt de senaste 10 åren... :angel::o

Smink :confused::o:cautious::p

Här är tydligen problemet kläder (och jag som inte ens handlar kläder... tycker jag :angel:). Nu har jag varit och rensat ut 4 kassar med diverse kläder, 2 kassar ska jag först försöka sälja och 2 kassar skänker jag iväg direkt. Det tar sig... ;)
Snart kanske jag t.o.m rensar ut sådant som jag inte använt de senaste 10 åren... :angel::o
Gud så härligt att få iväg fyra kassar! :up:

Jag har en låda med kläder jag beställt på nätet i ett svagt ögonblick. Ska verkligen försöka att skicka tillbaka så mycket jag bara kan. För med handen på hjärtat har jag egentligen tillräckligt med kläder, det som saknas är ordentlig klädförvaring så jag får en överblick på de kläder jag har.
Men för att få till förvaringen måste vi bygga om ett helt rum :arghh:.. Så jag får försöka härda ut ett tag till..

Det är såå svårt att slänga smink.
Jag köper knappt paletter längre, för det blir alltid att jag använder en eller två skuggor och resten står orörda :p

Har en stor palett med 40 skuggor som inte används alls, den är liksom för klumpig. Jättedumt egentligen att den bara står där och ta plats ... Kanske dags för den att flytta? Men den är ju så fin..

O_o :banghead:

Att det är svårt jaa. Har flera gånger tänkt rensa och stått där med flera läppstift/ögonskuggor i, för den icke insattes ögon, samma färg och nyans, men då blir det alltid något i stil med "ja men den här ger så bra färg, och den här är liite mera skimrande än de andra, och den här är aningen mörkare"...o.s.v.:p

Kollade just sidan där jag beställt tidigare, och nu har de inte de ögonskuggspaletter jag tänkt mig mera :nailbiting::banghead:
Hoppas de bara är tillfälligt slut, för hade tänkt mig en 2-3 till med olika färger, så då skulle jag typ ha hela 50 nyanser av grått, brunt och gredeliskärt + regnbågen, d.v.s. fler färger än jag egentligen behöver. Allt packat i lika stora (små), snygga och stapelbara paletter, stilrent och organiserat, men icke då :arghh:

Att det är svårt jaa. Har flera gånger tänkt rensa och stått där med flera läppstift/ögonskuggor i, för den icke insattes ögon, samma färg och nyans, men då blir det alltid något i stil med "ja men den här ger så bra färg, och den här är liite mera skimrande än de andra, och den här är aningen mörkare"...o.s.v.:p

Kollade just sidan där jag beställt tidigare, och nu har de inte de ögonskuggspaletter jag tänkt mig mera :nailbiting::banghead:
Hoppas de bara är tillfälligt slut, för hade tänkt mig en 2-3 till med olika färger, så då skulle jag typ ha hela 50 nyanser av grått, brunt och gredeliskärt + regnbågen, d.v.s. fler färger än jag egentligen behöver. Allt packat i lika stora (små), snygga och stapelbara paletter, stilrent och organiserat, men icke då :arghh:
Åh, stilrent och organiserat, det är fina ord det :love:
Du får lägga ut en bild sen när det är färdigt så jag får lite inspiration. Vårt badrum är av mini-storlek. Och badrumsskåpet likaså.. mitt smink är inklämt i hörnet i en skapligt ordnad röra, och jag vet inte riktigt hur jag ska organisera så det blir bra :(

@DarkInNight
Javisst låter det bra, tyvärr så kan du nog hamna att vänta läääänge då, är nog lite rädd för att jag får leva med mitt sminkkaos ett tag.:p

Om badrummet är litet, har du möjlighet att ha sminket någon annanstans? Åtminstone delar av det?
I min förra lägenhet var badrummet litet och helt utan skåp, bara en hylla vid spegeln, och var jag bor nu är badrummet större, men det är liksom annat som ska rymmas in dit också. Så jag hade/har det jag använder mest i badrummet, och det jag använder sällan har jag i en byrålåda i sovrummet (där jag f.ö. har en stor spegel, så jag kan sminka mig där också ifall jag måste)

@DarkInNight
Javisst låter det bra, tyvärr så kan du nog hamna att vänta läääänge då, är nog lite rädd för att jag får leva med mitt sminkkaos ett tag.:p

Om badrummet är litet, har du möjlighet att ha sminket någon annanstans? Åtminstone delar av det?
I min förra lägenhet var badrummet litet och helt utan skåp, bara en hylla vid spegeln, och var jag bor nu är badrummet större, men det är liksom annat som ska rymmas in dit också. Så jag hade/har det jag använder mest i badrummet, och det jag använder sällan har jag i en byrålåda i sovrummet (där jag f.ö. har en stor spegel, så jag kan sminka mig där också ifall jag måste)
Hrm där sa du något. Att ha sminket någon annanstans...
Det finns ett litet oanvänt utrymme mellan badrumsskåpet och dörren ovanför handdukarna. Där kanske jag kan fixa något slags förvaring till sminket!

Vad duktiga ni är!! :D Blir så stolt över mina med-hoarders att jag tror jag spricker. Fick lite energi till att städa lite till här hemma nu. Det har uppkommit en mystisk hög med papper i köket från typ ingenstans. Jag jag bor ju själv!!

@Ramona jag får massor av inspiration av alla som skriver i tråden, blir liksom också sugen på att rensa olika delar av hemmet när jag ser att andra gör det.

kl. Idag har en barnvagn flyttat, hade tänkt behålla den -ifall att- vi skaffar sladdis om XX antal år. Men ja, nu blev den såld istället efter MYCKET velande.
En bärsele också trots att jag har så många härliga timmar ingosade i den efter att jag burit lilleman, den var riktigt svår att skiljas ifrån.
Men ska den verkligen ligga oanvänd i tio år och när den sen plockas fram har plastspännena blivit dåliga och resåren likaså? det kändes som resursslöseri så till slut hamnade den ute på annons.
Och så lite Tupperwareplast på det, men där var det inga känslor inblandade iallafall :p

Saker ut, pengar in, winwinwin! :banana:

Saker ut, pengar in, winwinwin! :banana:
För att inte snacka om känslan att man fick det bättre - den är ovärderlig. Och att man fick massor med mer plats över. Att det blev fint hemma, att man har det mer organiserat etc. Finns hur mycket positiva saker som helst med att rensa ut.

Ju mer jag rensar ut i garderoben ju mer saker har jag att sätta på mig. DET är konstigt. Men det är väl för att man får en bättre överblick av vad man faktiskt har och inte.

Okej, måste skriva här och få lite energi. Har rensat/strukturerat kökslådorna. Blev en enorm skillnad men jag behöver fler smålådor. Har köpt två blommor att ha i sovrumsfönstret och rensat där. Men ändå långt ifrån ett fint hem :down:

Hej depp-helg. Jag har i alla fall fått ett fint sovrumsfönster! :up: *Fokusera på det positiva*
Dock har jag extremt svårt att slänga saker, behöver också stå på loppis.. :idea:

För att inte snacka om känslan att man fick det bättre - den är ovärderlig. Och att man fick massor med mer plats över. Att det blev fint hemma, att man har det mer organiserat etc. Finns hur mycket positiva saker som helst med att rensa ut.

Ju mer jag rensar ut i garderoben ju mer saker har jag att sätta på mig. DET är konstigt. Men det är väl för att man får en bättre överblick av vad man faktiskt har och inte.
Håller med dig i allt!

Okej, måste skriva här och få lite energi. Har rensat/strukturerat kökslådorna. Blev en enorm skillnad men jag behöver fler smålådor. Har köpt två blommor att ha i sovrumsfönstret och rensat där. Men ändå långt ifrån ett fint hem :down:

Även med små steg kommer fram framåt. Kolla på det du gjort idag och njut över hur bra det blev ! :up:
Var nöjd även med det lilla :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 960
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 861
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V