Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att sälja smågrejer och kläder, skor är så fruktansvärt jobbigt. Så jag har sålt med sellpy! Det blir inte mycket pengar alls, men man blir av med det och slipper slänga! Jag är lite för snål för att ge bort kläder som jag vet att har kostat massor med pengar.. :D

Hittade inget att paketera in en såld sadel med. Så det fick bli ett stort svårsålt fleecetäcke som fick agera stötdämpning.
Köp en sadel, få täcke på köpet. Eller som i mitt fall, -kräng en sadel och rensa sadelkammaren på köpet :p

Totalt köpstopp var inte min grej, jag gillar att ändra mig och prova nya saker.

Så nu kör jag med att för varje pryl som kommer in i huset måste minst en pryl försvinna på ett eller annat sätt.
Mitt nya motto; För att en ska in, måste minst en ut.

Ny pryl på väg in, en stor men nödvändig.
En köksassistent (huuuga)
När den väl är hemma så ska jag försöka att:
1. hitta en plats till den.
2. vara hård mot mig själv.
3. hoppas innerligt att hela tråden är med mig och peppar så det går vägen.

En kompis ska flytta och börjar om från scratch och står utan typ allt.
Snäll som jag är har jag erbjudit en del saker.
T.ex. gardinstänger är ju extremt trist att betala massa pengar för :angel:
Nu blir det att planera om jag kan komma på lite saker som kan tänkas få en nystart på annat håll, borde gå att lösa :o

Har nu rensat färdigt i hallens alla garderober och badrummet.
Inte bara rensat förresten utan också storstädat och organiserat om.
I badrummet tvättat väggar, duschdörrar, allt kakel, skurat golv,
torkat av alla ytor, putsat spegel och rostfritt förutom rensningen i
skåp och lådor. Och kanske viktigsat av allt så har jag har inte
köpt något nytt. Gjort liknande storstädning i hallen där det torkats ytor,
lister, golv, väggar samt alla skåpen.
Det enda jag har kvar är lampan i hallen som jag borde plocka ner och rengöra,
tänkte ta den i helgen. Känner mig mycket nöjd.
Och förutom att jag rensat alla garderoberna så gick jag igenom nyckelskåp, skohylla och jackförvaringen. Lämnat lite grejor till Stadsmissionen och gett några få saker till familj. Har en stor svart sopsäck med stall/ridsaker som jag ska försöka hitta en loppis med sån inriktning till, bla 4 par oanvända (för små) ridbyxor. Slängt en del men också lämnat in kläder/textil till H&Ms återvinning.

Har tänkt mig att jag under våren ska ta ett rum i taget.
Sovrummet sist då jag ska fundera på renovering därinne också
framförallt golv och garderober behöver bytas. Så mycket grejor man samlar på sig!
Gjorde också en förteckning över vad som finns i hallgarderoberna och hoppas på att
jag ska komma ihåg/orka kolla den innan jag köper nytt.

Börjar nu i köket med en låda/ett skåp i taget. Har gjort två än så länge men såg att 3-4
stycken av dem fortfarande är helt organiserade och nog inte egentligen behöver göras så mycket med (Jippie!). Behöver nog rengöra min ugn också förutom allt rensande.
Tänker att det kan få ta resten av februari.

Jag kör med 1 in minst 2 ut.

Det kör sambon med också, jag tyckte först att det lät dumt, men har förståelse för det nu. Vi bor i hans barndomshem, som han flyttade till för något år sedan, och det finns (trots flera rensningar) massor med saker, från flera generationer
...eller jaa, det fanns massor, det är mera rimliga mängder nu, och mera "värdefullt och vettigt" det som finns kvar :D

Ska slänga gamla flaskor med nagellack. Men det finns lack kvar som inte vill komma ur flaskan. Kan man ändå sopsortera bland glas/ plast?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 960
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 861
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar