Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste rensa igen snart!!! Det är löjligt hur lätt det är att samla på sig saker man inte behöver

Det här är en så bra tråd, när jag läser här kommer jag på massvis med grejer som jag bara har liggande som jag skulle kunna ge bort eller slänga

Jupp :D

Särbon har en sådan och nu hittade jag en på loppis för 35:- så jag slog till.

a8b8e8ed-cb4e-99dd-237b-728bca4381aa.jpg

Otroligt effektiv och enkel att använda och jag slipper skala potatis. Får så jäkla ont i händerna av det så vi äter rätt lite potatis pga det.

Har tillbringat kvällen med att kolla runt lite i sadelkammaren. Det är helt otroligt att det fortfarande finns saker som inte används, jag tycker ju att jag har rensat ur riktigt rejält flera gånger!
Halva vintern har gått och jag har flera täcken som legat på samma ställe sen förra vintern, då behövs de helt enkelt inte längre.

Så tradera har utökats med flera auktioner ikväll, jag hoppas någon nappar så jag blir av med det :)

Börjat rota i sadelkammaren (igen). Men ett gäng täcken kände jag att det är nog med att spara mer... ett till en annons iallafall :up:
Nästa större sak att titta på är alla halva och delar till träns, selar och andra remmar... hur mycket kan vara "bra att ha" egentligen :cautious:O_o
Det ser ut som om jag haft en mindre ridskola :meh:
Vad gör man med sådant? Det är ju inte nya saker, men de är hela och mjuka. Tittar jag i FB-grupper så ser det inte ut som om dagens unga ryttare ens vill ha begagnade saker :meh:

Börjat rota i sadelkammaren (igen). Men ett gäng täcken kände jag att det är nog med att spara mer... ett till en annons iallafall :up:
Nästa större sak att titta på är alla halva och delar till träns, selar och andra remmar... hur mycket kan vara "bra att ha" egentligen :cautious:O_o
Vad gör man med sådant? Det är ju inte nya saker, men de är hela och mjuka. Tittar jag i FB-grupper så ser det inte ut som om dagens unga ryttare ens vill ha begagnade saker :meh:
Kanske går att plocka ihop ett "set" med saker i samma storlek, typ skydd, träns, schabrak osv och sälja med paketpris? Eller typ fylla en ikeakasse och sälja hela rubbet för en slant? Kan ju vara bra för nån som just skaffat häst, eller någon verksamhet? :) Kanske lättare att bli av med än att sälja del för del, även om det kanske inte blir så många kronor.

Jag samlade ihop allt som inte var säljbart men helt o rent o skänkte det till våran ridskola.

Fast selar och delar av selar säljer väldigt bra måste jag säga. Jag har själv försökt hitta delar utan att lyckas speciellt bra.

Tyckte jag var lite duktig idag som kastade en blomma som inte kommer ha en chans att bli grön igen så stora mirakel finns verkligen inte.
Den har fått sina chanser och nej jag har inte gröna fingrar precis.
Mindre smart dock att jag inte kastade innerkrukan utan glatt skulle diska den för att sedan knöla in den bland alla andra 800 värdelösa plastinnerkrukor speciellt som jag inser när jag ska ställa den i skåpet att den är trasig.
Nu står den där ändå och har som en sista dröm att hamna i plaståtervinningen, inte för jag begriper hur det ska gå till inom rimlig tid men den får inte plats i sorteringen i sopskåpet så får hoppas att jag kommer ihåg att ta den någon gång.

Tradera är ju :love:
Två täcken med bud. En overall med bud. En stor Tupperwarepryl såld.

Så himla härligt, det betyder att det kommer flytta ut flera utrymmeskrävande prylar i helgen :bump:

Annars har jag en mindre svacka på rensningsfronten. Vet inte riktigt vad jag ska ta itu med, och orken att börja med något har försvunnit för tillfället.

Tradera är ju :love:
Två täcken med bud. En overall med bud. En stor Tupperwarepryl såld.

Så himla härligt, det betyder att det kommer flytta ut flera utrymmeskrävande prylar i helgen :bump:

Annars har jag en mindre svacka på rensningsfronten. Vet inte riktigt vad jag ska ta itu med, och orken att börja med något har försvunnit för tillfället.
Kanske ta nått enkelt som att rensa bland underkläder/strumpor? Kasta dom där lite för utslitna/inte sköna/noppriga/osv som man har "i reserv"?

Har också en liten svacka i rensandet, men det har inte heller tillkommit några nya saker under tiden, så läget är i allafall 0-0.
Tar lite rensarlusten ur mig när man har något man bestämt sig för att göra sig av med genom att säja det, och så är det ingen som vill köpa det :arghh:

Ett tips annars om ni har något ni av en eller annan anledning inte ska ha kvar mera, men det känns för bra att slänga bort, tänk lite utanför boxen var det kan behövas.
Stallet, någon föreningslokal, jobbet... jag har bl.a tagit med skålar och någon tavla till jobbet, piffade upp kafferummet lite och skåmar hade vi brist på :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 960
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 861
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V