Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsätter med mitt lilla "rensahusfrånonödigaprylar"-långtidsprojekt.
En påse barnkläder skänks iväg, ett dyrare regnställ blev sålt på tradera och två fula blommor åker ut.

Det roliga är att det börjar märkas skillnad nu i huset efter allt rensande. Om man jämför med före jag startade tråden och nu så är det en markant skillnad.
Mina små men enträgna rensningar ger resultat! :laugh:

Någon mer som märker av rensningsförbättringar?

Det roliga är att det börjar märkas skillnad nu i huset efter allt rensande. Om man jämför med före jag startade tråden och nu så är det en markant skillnad.
Mina små men enträgna rensningar ger resultat! :laugh:

Någon mer som märker av rensningsförbättringar?

Jo, jag märker också skillnad i huset efter mitt systematiska rensande - och även hos mig själv! Har allt oftare den senaste tiden när jag varit på väg att köpa något i kategorin "vill ha" faktiskt hejdat mig när jag tänkt tanken att det jag köper ska förvaras någonstans, att jag i så fall borde sortera ut något annat o s v. Och det är ju alldeles utmärkt om jag i större utsträckning kan begränsa inköpen till kategorin "jag behöver"!

Vi har dock varit i Karibien två veckor så rensandet har legat nere - men jag i alla fall ägnat mig en hel del åt att INTE köpa en massa fina saker (handväskor, kläder, fler handväskor, smycken, ytterligare handväskor...) så på så vis kan man väl NÄSTAN säga att jag röjt lite?!! OK - kanske inte... men hur som helst såg jag till att ett par skor, en solhatt, ett par solglasögon samt en bikini som alla definitivt hade sett sina bästa dagar eller t o m gått sönder aldrig kom med hem igen! De var alla riktiga favoriter som det verkligen tog emot att göra sig av med - så om de först fått följa med hem igen är risken stor att de blivit liggande här hemma för att jag hade svårt att göra mig av med dem... Men nu går det ju inte att ångra sig!

Senast ändrad:
Jag har börjat flyttrensa i förråden :nailbiting: Packar upp saker som jag packade ner i förra flytten, har gjort jättemånga fynd! B la en glödlampa(funkar ej), en treliters fryspåse, en liten påse med länge saknad, ren(inte längre) tvätt, hudlotion inköpt 2010 och en hög med reklamblad. :up:

Det låter som en bra idé!

När vi flyttade hit hade vi bråttom och hivade bara i ALLT i flyttlådor. Inte direkt att rekommendera, två år efter flytten packade vi upp de sista lådorna :o
Precis så gjorde jag också förra gången! Stod där i en misär av kartonger och prylar och ylade att "jag tar det sen! :arghh: När jag packar upp!", ja, hrm, precis. :o Skulle tro att 75% av det som står i förråden hamnar i släng/skänk-högen. Ska bli rackarns skönt att bli av med allt!

Precis så gjorde jag också förra gången! Stod där i en misär av kartonger och prylar och ylade att "jag tar det sen! :arghh: När jag packar upp!", ja, hrm, precis. :o Skulle tro att 75% av det som står i förråden hamnar i släng/skänk-högen. Ska bli rackarns skönt att bli av med allt!
Det där är ju så sjukt. Varför sparar man på så mycket grejer man aldrig använder?? Vi hade ju inte saknat sakerna ifall vi inte hade dem.

Jag har två sovsäckar. Båda har jag vunnit som priser i hopptävlingar. Jag har använt båda, en för typ 15 år sedan och en för kanske 5 år sedan. De har hängt med i flera flyttar sedan dess. Vad ska jag med två sovsäckar till? Den ena är ner till -5 och den andra är ner till -30, men det var ju när de var nya. Hur lång livslängd har en sovsäck?? Borde jag slänga dem?

Det där är ju så sjukt. Varför sparar man på så mycket grejer man aldrig använder?? Vi hade ju inte saknat sakerna ifall vi inte hade dem.

Jag har två sovsäckar. Båda har jag vunnit som priser i hopptävlingar. Jag har använt båda, en för typ 15 år sedan och en för kanske 5 år sedan. De har hängt med i flera flyttar sedan dess. Vad ska jag med två sovsäckar till? Den ena är ner till -5 och den andra är ner till -30, men det var ju när de var nya. Hur lång livslängd har en sovsäck?? Borde jag slänga dem?
Jag hade sparat den som är till -30 om jag nu hade sparat nån av dom :)

Fast den blir väl för varm på sommaren tänker jag. Och jag campar ju aldrig på vintern.

Å andra sidan campar jag sjukt sällan. Men om jag nu skulle campa så har jag ju grejerna. ;)
Och hur ofta är det sjukt varmt på sommaren när man campar? :p Jag har bara dålig erfarenhet från camping, jag fryser typ ihjäl varje gång :p Oavsett om det är i början eller i slutet av sommaren :rofl: Och som du sa i det tidigare inlägget, hur bra är dom efter så här många år? ;) Den som klarar -30 kanske klarar -15 nu ;)

Du är välkommen att komma och hämta en av dem! :D Ta med dig fika så sätter jag på kaffe. Bor i Gudhem utanför Falköping.
Men hallå! har du flyttat? vi bodde ju jättenära varandra förut och efter jag flyttat så hade det varit ännu närmare nu ju.
Får nog tacka nej och lösa det ändå.
:D

Jo, jag märker också skillnad i huset efter mitt systematiska rensande - och även hos mig själv! Har allt oftare den senaste tiden när jag varit på väg att köpa något i kategorin "vill ha" faktiskt hejdat mig när jag tänkt tanken att det jag köper ska förvaras någonstans, att jag i så fall borde sortera ut något annat o s v. Och det är ju alldeles utmärkt om jag i större utsträckning kan begränsa inköpen till kategorin "jag behöver"!
Det där har hänt mig också tack vare denna tråd :up:
Även om rensandet går i små steg, så nog märks det!
Men mest märks den psykiska delen hos mig själv som sätter stopp redan i inköpsstadiet :D

@Minett jag fick en liten svag blänkare av trådens påverkan idag när jag skulle kasta sopor, det följde med några glasburkar som jag funderade på att ev. spara fast jag nog :o har så pass många och diverse storlekar så det räcker en halv evighet.

Myror tar små små steg men gör oftare avtryck än elefanter :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 960
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 861
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar