Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Been;) there, provat dettta ;) Funkade rätt ok! Det tar lite jobb att märka upp allt men har man just de prylar som folk råkar söka efter är det mycket smidigt! Titta dock inte runt bland andra hyllor ;)

ändring: Skulle vara citerat inlägget ovan. Ops.

En påse kläder (inkl 1 par skor) till Myrorna idag! Har dessutom lagt ut två nya fb-annonser med ridkläder och sålt ett plagg från resp annons. Samt fyllt på påsarna till textilinsamling ytterligare. Det regnar och stormar idag - ett väder som verkligen inbjuder till att röja inomhus! (Såg igår att även Kappahl har textilinsamling men är ännu inte påläst om vad som gäller där. Har spanat in en klänning på Lindex så det blir deras insamling jag använder mig av nu närmast. Hos dem får man bara rabatt om man handlar samtidigt som man lämnar till insamlingen - inte rabattkuponger att använda senare som på HM.)

Igår körde jag tre(!) sopsäckar fyllda med nya och gamla kläder som jag inte kommer använda och inte har använt på flera år! De nya kläderna pga att jag glömt bort att lämna tillbaka dem i tid på öppet köp. :meh:

Dessutom körde jag bort en sopsäck med skräp, en massa glas, burkar och plast till återvinning. :up:

Blir det sämre väder ska jag fortsätta röja upp bland mina prylar som bara samlar damm inomhus och vid trist väder utan nederbörd ska jag ge mig i kast med friggeboden. Nu borde jag gräva fram garagedörrarna så jag får ut byggställningen och kan skrapa fönsterbågar, olja, kitta och måla om. :angel:

Jag har fått ihop två kassar till textilinsamling. Det går fort när man syr mycket, allt spill som är för smått för att sparas hamnar där :up: Tog även och kastade i en långärmad tröja som fått en fläck på sig, pallar inte försöka få bort det så den fick åka med i den påsen också. Jag har tyvärr inget HM på orten jag bor på, så får spara det här hemma ett tag till... Har 19 auktioner på tradera som går ut ikväll på kläder, så fort dom är avslutade så ska jag lägga ut ett nytt gäng. Tror det bara är 4-5 som inte fått bud än, så blir det inget på dom åker dom till textilinsamlingen eller klädinsamling.

@Scata Automatloppis tror jag det kallas.
Har hört att det är helt okej enligt nåra stycken.
Kanske ska se om det finns här i stan med? :o
Det där med fota, få tummen ur och sätta fart.
Men har börjat lite här hemma, en auktion på tradera just nu alltid något :p

Nu har jag burit fram 2 kartonger och 4 kassar med saker som ska med till loppisen imorgon :banana:
Nu ska alla saker "bara" snyggas till och prismärkas...:crazy:
Det finns en hylla där som det står böcker på som är gratis, jag tar med en påse med böcker också och ställer dit :idea:

Det är en början iallafall.... :angel:

@Scata Automatloppis tror jag det kallas.
Har hört att det är helt okej enligt nåra stycken.
Kanske ska se om det finns här i stan med? :o
Det där med fota, få tummen ur och sätta fart.
Men har börjat lite här hemma, en auktion på tradera just nu alltid något :p

Låter ju SUPERSMART! Har googlat men tyvärr verkar det inte finnas någon sådan loppis här omkring...
Jag har fått sälja ett par saker till från mina senaste Fb-annonser. Dessutom gick jag in i några av de säljgrupper jag är med i och skrev "köpes" i sökrutan, hittade en person som sökte en sådan kandarstång som jag hade liggande så vips fick jag sälja den också! Har gjort liknande sökningar tidigare och flera gånger hittat köpare till sådant jag har liggande!

Som jag skrivit tidigare lämnade jag en påse till Myrorna i lördags. Men igår hittade jag två påsar till som jag gjort i ordning tidigare i sommar men som blivit bortglömda i ett förråd. Är tyvärr hemma från jobbet idag p g a min värk, men behöver åka en sväng till Apoteket för att hämta ut nya mediciner och då passerar jag en av Myrornas insamlingslådor så påsarna får följa med idag istället. Även om jag inte behöver energi till ny röjning idag så behöver jag ny energi till livet - och det kan förhoppningsvis de två påsarna bidraga med när jag lämnat dem ifrån mig!

Jag har fått sälja ett par saker till från mina senaste Fb-annonser. Dessutom gick jag in i några av de säljgrupper jag är med i och skrev "köpes" i sökrutan, hittade en person som sökte en sådan kandarstång som jag hade liggande så vips fick jag sälja den också! Har gjort liknande sökningar tidigare och flera gånger hittat köpare till sådant jag har liggande!
:up:
Faktum är att jag är en usel säljare, så de flesta gånger jag får något sålt så är det just att någon annan söker det jag har ;) men det funkar ju det med - huvudsaker är att man får det sålt :D

En till sak ute på försäljning men jag är som @Scata ganska usel på att sälja saker och hugger med när jag ser köpesannonser.
Små steg framåt men får se om något blir sålt med :angel:

Har varit iväg till en som köper upp silver/guld/sedlar/klockor mm.
Hittade en hel del när jag tömde mina föräldrars hus och det hamnade då i en skåp hos mig.
Visserligen (något förvånande) så var han inte alls intresserad av kopparmynten men resterande drog i alla fall ihop till ca 1100 kr.
Om man får tex 9 kr för en gammal 5krona så är ju inte det helt fel.. :)

Och det blev plats i skåpet!
Jag hade kvar en påse med 1 kronor som visade sig vara intressant ur silversynpunkt.
Så nu blev det ytterligare lite påfyllning på kontot idag, drygt 4 000 kr....
Men nu finns det inte mer av den vara i alla fall.

Så, det är värt att titta igenom skåp och lådor efter mynt.

Titta dock inte runt bland andra hyllor ;)
Ooouppps, jag råkade visst göra det misstaget :o
Men det var "bara" 4 temuggar som följde med hem från en annan hylla... :angel:

Nu är min hylla på plats och jag hade uppskattat hur mycket som fick plats ganska bra, tog bara med ett överkast hem igen. Jag kan nog pilla in fler prydnadssaker och smågrejjor, men det får ju inte bli för plottrigt heller - svårt att avgöra :cautious:

Ooouppps, jag råkade visst göra det misstaget :o
Men det var "bara" 4 temuggar som följde med hem från en annan hylla... :angel:

Nu är min hylla på plats och jag hade uppskattat hur mycket som fick plats ganska bra, tog bara med ett överkast hem igen. Jag kan nog pilla in fler prydnadssaker och smågrejjor, men det får ju inte bli för plottrigt heller - svårt att avgöra :cautious:

Plottrigt med prydnadsaker är en mardröm, ofta ömtåligt ;) Nämen det är bättre med en luftigare hylla som man fyller på ofta annars blir det åtminstone för mig för mycket att sortera för ögonen och jag går vidare.

Senaste gångerna som jag har varit på det lokala båsloppiset så har det helt spårat ut i köphysteri. Haha så jag undviker det :P Oftast går jag mest runt och muttrar över folks fantasipriser haha.

Kollade på vädret i mobilen för 10 minuter sen och då såg det ut att bli regn på lördag :banghead:
För bara 1 minut sen igen kollade jag igen på samma ställe men via datorn och det är en stor sol :confused:
Gör ju inte beslutet lättare om man ska försöka bli av med lite saker, visst bara klä sig men hur mycket kan det avskräcka ev. potentiella kunder tro? En sak mindre är alltid något men tjaa..
Får nog ha lite koll på väderleksrapporten och kanske hålla ner sockerintaget så borde det fungera tycker jag om inga andra planer kommer som jag inte vet om.

Peppa mig! :nailbiting:

Bra tips! Jag har anmält mig till hennes 30-dagarsutmaning som börjar 1 september, där man ska få ett nytt 15-minutersuppdrag på temat "rensa i röran" att utföra per dag. Även om jag inte lyckas följa alla uppdragen så borde det ju bli någon skillnad i alla fall - och regelbunden input som förhoppningsvis håller inspirationen uppe!
Nu har första uppgiften i utmaningen kommit! " Rensa bort en sak eller två som du irriterar dig på". Det ska säkert gå att ordna :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 955
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 850
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar