Berättade om HMs textilinsamling, som jag läste om här, för pojkvännen och han gick lite feeling och fyllde kassen med skräp som jag påbörjat plus en till och lämnade in dem på en butik - bra!
Idag gjorde jag en sak jag blundat för ett tag nu. Boden har haft påhälsning av möss, det visste jag, men jag har inte riktigt vågat titta i kartongerna som står där inne. Kartongerna innehåller också saker från barndomshemmet som ska gås igenom så det var ju lite känslor inblandade också. Nu tog jag i alla fall mod till mig. Ett par skinnskor var söndergnagda och likaså några plagg i en trälåda där de boat ordentligt. Där fanns även drivor av solrosfrön som de hittat i boden. Några gamla ullfavorittröjor var helt förstörda, bla min tonårstids fina Busneltröja och så en klädnypspåse min farmor gjort i slöjden (den kan nog gå att laga). Resten hade klarat sig och jag var så lättad! Men för att inte riskera bakslag bar jag in alla kartonger i mitt lilla hus igen...
Jag har också anmält mig till 30-dagarsutmaningen och hoppas kartongerna på ett magiskt sätt är borta efter september månads utgång... Jag fattar verkligen inte hur man kan hinna få ordning med bara 10-15 minuters dagliga uppgifter. Jag måste säga att jag är väldigt skeptisk med tanke på hur mycket jag har att ta hand om så det blir verkligen intressant att se hur det ska gå. Tack för tipset
@Minett.
Avslutade dagen med en rejäl laddning till återvinning, utöver "veckoladdningen" kastade jag en massa foderemballage, glasburkar och plastdunkar efter altanbehandling.