Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

Ibland går det fort att sälja 😅la upp ett lite dyrare pussel sent igår kväll på Vinted (190 kr för ett 500 bitars), och nu är jag på väg och ska posta det till Finland 😅

Tog äntligen med mig kattmaten, lite godis, ett par skålar och avmaskningstabletter till byns katthem, känns bra att dom får sakerna efter Skalman, gissar att sånt alltid går åt.

Ibland går det fort att sälja 😅la upp ett lite dyrare pussel sent igår kväll på Vinted (190 kr för ett 500 bitars), och nu är jag på väg och ska posta det till Finland 😅

Tog äntligen med mig kattmaten, lite godis, ett par skålar och avmaskningstabletter till byns katthem, känns bra att dom får sakerna efter Skalman, gissar att sånt alltid går åt.
En katt som hette Skalman? :confused:

Har varit borta två veckor och var väl helt ärligt inte jättesugen att sätta igång och rensa igen när jag kom hem :p Men har börjat gå igenom verktyg, färg osv. och la även upp annonserna igen på Vinted/Tradera. Har fått sålt en tröja redan och fått bud på tre andra annonser.

Fick ett sånt där lite maniskt ryck som började med att jag städade och flyttade hundgodis/tugg från plastbacken till en kökslåda som var tom, från 125 liters back till det här 🙃🙈

IMG_20250426_154510.webp

Sen blev hyllplanet i skafferiet där kex/bröd/fika/godis/bakning what ever trängts också städat. 5 påsar matavfall totalt samt en full soppåse, och jättemycket plast och kartong blev det. Vill inte ens tänka på hur mycket pengar som kastades pga utgånget. Vet att "bäst före" inte är satt i sten, men när saker är 1,5 år gamla kommer jag inte äta det och tänker inte ge det till hunden heller.

Har kommit ganska långt i verkstadsladan nu faktiskt :) samlade ihop en stor låda med verktyg/grejer som ska säljas och flera påsar skräp. Sen har jag organiserat det kvarvarande och satt upp lite simpla förvaringslösningar. I en annan del av ladan där det finns en arbetsbänk för att såga osv samlade jag ihop alla eldrivna verktyg och fixade en station för att ladda batterier.

Kanske inte blev så snyggt men nu går det att använda åtminstone :up:

IMG_1171.webp

Fått blockera ett köpare på Vinted idag, helt sjukt otrevlig och obehaglig. Jag valde att avbryta köpet (ett begagnat plagg, 15kr) efter att hon upprepat varit otrevlig för att jag inte postat direkt inom en timme efter köp. Fick en lång harang av svordomar och skällsord efter det. Blockerat och anmält till Vinted.

Alltså jag vet inte, för 1,5år sedan var Vinted KUL, man sålde mycket och fort och sällan något problem. Nu känns det som att folk för det första ska ha grejerna gratis, allt ska vara i nyskick och de förväntar sig att man är som en butik med både öppet köp och leverans inom 24h. Alla jävla folk har hittat dit liksom.
Det är inte alls kul längre faktiskt…

Fått blockera ett köpare på Vinted idag, helt sjukt otrevlig och obehaglig. Jag valde att avbryta köpet (ett begagnat plagg, 15kr) efter att hon upprepat varit otrevlig för att jag inte postat direkt inom en timme efter köp. Fick en lång harang av svordomar och skällsord efter det. Blockerat och anmält till Vinted.

Alltså jag vet inte, för 1,5år sedan var Vinted KUL, man sålde mycket och fort och sällan något problem. Nu känns det som att folk för det första ska ha grejerna gratis, allt ska vara i nyskick och de förväntar sig att man är som en butik med både öppet köp och leverans inom 24h. Alla jävla folk har hittat dit liksom.
Det är inte alls kul längre faktiskt…
Jag håller nog med. Att det inte är lika roligt längre liksom (och att det var väldigt roligt i början!)
Kanske bara ska gå över till att lämna in kläder igen, definitivt mindre bök!

Nu känns det som att folk för det första ska ha grejerna gratis, allt ska vara i nyskick
Det här! Fattar det inte, köper man begagnat får man ju räkna med att det är använt liksom.
Och ärligt talat, har man köpt ett helt paket med kläder för 15 spänn känns det inte som läge att klaga på att det var ludd på en tröja liksom..

Jag orkar inte med att sälja så mycket grejer längre heller..

Alltså gud :arghh:
Jag har erbjudit full återbetalning inklusive avgifter och frakt dvs mångdubbelt vad jag sålde för.
Jag tog kontakt med köparen själv när hen lämnade dåligt omdöme.
Nu har hen kontaktat Vinted.
Visa bifogad fil 166540 Jag som trodde vi redan hade en dialog? Vad mer ska jag göra? :banghead:
Så köparen har redan godkänt?
Vad jag förstått är det då inget att göra? Har de godkänt så har de.

Så köparen har redan godkänt?
Vad jag förstått är det då inget att göra? Har de godkänt så har de.
Japp.
Nej jag vet men har det blivit fel så har det och då är jag villig att ersätta (mot att hen tar bort det dåliga omdömet). Jag stör mig så enormt på sånt här tyvärr men (valfritt fult ord) verkar bara vilja gnälla till alla :banghead: jag kan liksom inte tvinga på henne pengarna, skicka i kuvert är ju svindyrt i dagsläget 😅

(Fun fact hittade jag en grej till en leksak jag sålde för någon månad sen, tog kontakt med säljaren och erbjöd den grejen också (mot porto). Hon blev iaf jätteglad.)

Alltså bett om ursäkt igen men bara fått ytterligare en uppläxning istället för nummer att swisha. Snart skiter jag i allt faktiskt, hur jävla låst och långsint kan man vara?
Eller är folk så här normalt? Tjafsar i två dagar fast man blivit erbjuden ersättning?

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 518
Senast: Mineur
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
764
Senast: Unafraid
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 652
Senast: Bullen22
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 414
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar