Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Pussel säljer bra på Vinted också, om de inte går på marketplace.
Oki 🙂 Har du koll på vad för priser Jan van Haasteren och Wasgij ligger på för priser numera? Jag har lagt ut dem för 100kr/st för det brukade de kosta när jag hjälpte mamma att köpa dem, men det är rätt längesedan nu
 
Jag har tagit en paus i städandet. När det väl blev en yta tom så gick det fort framåt! Jag är nog ungefär halvvägs i verkstaden nu och det är mycket längre än vad jag trodde att jag skulle orka. Berget som ska till tippen växer och växer
 
Hittade en kartong i kattvinden som hör till en dinosaurieleksak, inbillar mig att saker med kvarvarande kartong är mer attraktivt. Den åkte ut på vinted, så förhoppningsvis blir jag både av med kartong och leksak.

Har även sparat lego-kartonger, men legot är tyvärr i en enda röra :sleep: barnen leker inte längre med det så egentligen borde jag ... nej det får vänta.
Vi behöver Lego 😁 men du bor en bit från Sthlm?
 
Det mesta jag har samlat ihop till tippen hittills! Det blir nog minst två rundor även med stora bilen 😬😅
IMG_5760.jpeg
 
Oki 🙂 Har du koll på vad för priser Jan van Haasteren och Wasgij ligger på för priser numera? Jag har lagt ut dem för 100kr/st för det brukade de kosta när jag hjälpte mamma att köpa dem, men det är rätt längesedan nu
Mellan 80-120 gissar jag, beroende på hur eftertraktat motiv det är. Jag tycker pussel legat stadigt på ca 100 kr st som begagnat länge nu.
 
Jag har en som vill köpa fyra 1000 bitars och en som vill köpa resterande sju och det är ju jättebra! Men de verkar komma exakt samtidigt så nu är jag jättestressad för det för det är tillräckligt att ha att göra med en köpare åt gången. Plus de jag har på meddelanden
 
Har bestämt mig för att testa att lägga upp annonser som Köp nu på Tradera. Jag brukar alltid ha ett köp nu-pris även på auktioner, men på annonser med bara Köp nu kan köpare lämna prisförslag om de vill pruta.

Inledde med att lägga ut ett par skor som jag använt en gång. Grymt snygga men typ en halv storlek för stora (fick dem att funka för festen genom att fylla ut med bomullspads i tårna 🫣 ).
 
Här går det långsamt framåt. Bedömde linnet jag hade på mig igår som så svåranvänt ( blank framsida som skrynklade, bomullsrygg :confused: ) att jag klippte sönder det :D Klippte även en kökshandduk vars fläckar störde mig till trasor. Det går framåt iaf!
 
Grymt snygga men typ en halv storlek för stora (fick dem att funka för festen genom att fylla ut med bomullspads i tårna 🫣 ).
Jag har ett par rosa boots som är så stora att jag får ha både sula och raggsockor för att de ska sitta 😅🤣 men de ska nog putsas upp och säljas tror jag eftersom jag köpte de andra
 
Tyvärr får jag tillbaka den där EarlyBird-affären då den inte verkar kunna levereras till henne i polen:confused:
Paketet skulle komma tillbaka, stod still, plötsligt swooooshade det till i Polen och verkar nu uthämtat sen en vecka?! Köparen svarar inte trots att denne tom varit villig att köpa igen, mina enda val är att Spåra eller Markera som mottagen så har nu fått gå in i en konversation med vad jag antar är delvis AI-kundtjänst :banghead: Det är inte pengarna i sig utan vad som hänt som gör mig lätt irriterad:confused:
 
Holy... Nu svarade personen och säger att hon inte fick någon notis om att det var i paketskåpet??? Samtidigt som Vinted har markerat det som hämtat så nu kan jag inte spåra det ändå. Haha vad... va...

Oh liveuppdatering " så ledsen, förlåt, min dotter hämtade det för tre dagar sen men sa inget" :rofl: :rofl: :rofl:
 
Ikväll har jag rensat en del, bland annat en hög med papper där jag hittade material från mitt masterarbete. Som jag skrev 2017… Jag har tidigare rensat ut en del av det men det har funnits nån sentimental grej kvar antar jag (det var en väldigt rolig termin). Men idag tittade jag på det och kände inte alls att jag behövde något av det. Själva uppsatsen kan jag ju läsa om jag vill, den kommer alltid finnas kvar.
 
Ikväll har jag rensat en del, bland annat en hög med papper där jag hittade material från mitt masterarbete. Som jag skrev 2017… Jag har tidigare rensat ut en del av det men det har funnits nån sentimental grej kvar antar jag (det var en väldigt rolig termin). Men idag tittade jag på det och kände inte alls att jag behövde något av det. Själva uppsatsen kan jag ju läsa om jag vill, den kommer alltid finnas kvar.
Bra jobbat!

(Har själv en hel låda med 10 år gammalt stdiematerial jag tänkt mig ska ha användning av någon gång, behöver jag säga att jag aldrig öppnat lådan och nu även bytt yrke 😄 )

Ska nog ta lärdom av dig nästa gång jag ser den där lådan 😄
 
Jag blev av med allt från skolan (och mycket mer) vid en översvämning i förrådet. Så jag saknar att inte kunna gå igenom och slänga vad jag själv bestämt skulle slängas 🥺

Idag blir det tippen! Får se hur många lass det blir 😅 Fast det är gott om plats i bilen när man fäller sätena så jag hoppas på att vi kommer undan med två lass!
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 439
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 374
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 714
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Unga brottslingar
  • Tjockistråden 4
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp