Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ännu ett pussel sålt, tycker ju dock att folk kan köpa fler i taget så jag slipper slösa större kartonger på ett pussel 🤣

Jag har tagit med en hink talgbollar och en hink hampafrön till praktiken, de har stått i källaren i minst 4 år gissar jag (jag har bott här i 2 🙄, hyr av mina föräldrar), har en påse jordnötter och en påse hampafrön också som jag ska ta med dit. Ingen aning om de är i skick för att ätas av fåglarna, men bättre ta dit det och se om fåglarna där vill ha det och jag blir av med det 😅 känns bra att få bort även så små saker.
 
Han hade en förklaring, men jag minns den inte. Han jobbade med kylinstallationer kommer jag ihåg, så han borde veta vad han pratade om. Kanske bara var gamla grejer man inte fick handla med (freon antar jag).
Det ligger ju begagnade frysar både på fb och blocket hela tiden.
 
Här röjs det friskt just nu. Blev så less när jag var uppe i förrådet och knappt hittade det jag sökte för att det stod så mycket onödigt skit i vägen. Så nu ska det bort, glädja någon annan och förhoppningsvis ge en och annan krona in på kontot. Har fotat en kasse kläder och lagt upp på Vinted, första plagget sålt efter 1-2 timmar 🥳 .

Lagt ut massa pysselgrejer på annons också, ska bara behålla sånt jag faktiskt använder (och inte det som legat i en låda i några år...). Fått sålt en del prylar som nu ligger nedpackade och inväntar att lämnas över till posten imorgon
 
Lagt ut massa pysselgrejer på annons också, ska bara behålla sånt jag faktiskt använder (och inte det som legat i en låda i några år...). Fått sålt en del prylar som nu ligger nedpackade och inväntar att lämnas över till posten imorgon
Åh,har massa scrapbooking saker.. som inte använts på flera år. Kanske 5-10? Inte ens gjort julkort på länge.. kanske bara borde försöka bli av med dem? Men det tar helt klart emot.
 
Här står det rätt still just nu. Sålde ett par regnbrallor via Vinted häromdagen, men i övrigt stiltje. Tänker att det delvis har att göra med att de nu tar betalt för porto, men också att jag inte lagt ut något nytt på en halv evighet. För mig blir det lite ett moment 22, jag tappar sugen att fota och lägga ut när inget blir sålt - men ingen blir ju sålt om det inte fylls på nytt. 🙈
Provade att sätta ”garderoben i fokus” nu så får vi se om det gör någon skillnad.

Halvvägs ungefär mot totala målet om 5000kr till sommaren. Delmål 2500kr är ett par hundralappar bort.

Ska rensa ur lite i köket också, grejer som ska säljas på min mammas loppis är tanken. Kan kanske bli några kronor den vägen också då. 🙂

Hur går det för er andra?
 
Inte lagt ut något nytt förutom pussel i den takt jag lagt klart dom. Sålt en del av dom dock inom 5 min - en halv dag, så det är ju kul. Igår och idag mössa + mössa och halsduk sålt och dom har legat ett tag så det var bra, men det är mest småpengar.
 
Jag kan nog ärligt säga att jag rensat klart, för nu. Jag har inget kvar som jag vill sälja iväg :laugh: :o .

Inom en överskådlig framtid lär det bli en garderobsrensning. Har ett antal plagg som är på väg att bli utslitna, så väntar på att de ska gå sönder tillräckligt mycket för att kastas (träningskläder och sånt som hängt med i ett gäng år!).
 
Har lagt ut lite barnkläder men vinted är dött för mig. Fick en som gjorde ett köp och sen avbröt :meh: personen har också en lång historik av att avbryta köp. Tycker vinted borde stänga av sånna, eller vad ska man med omdömena till liksom?

Planerar nog för att vara med på en bakluckeloppis i vår istället. Ska fortsätta rensa mina egna kläder också, en låda i taget tänker jag :)
 
Fortsätter rensa här hemma, förhoppningsvis kan jag övertala mor min att stå på en loppis om ett par månader. Orkar inte riktigt hålla igång att sälja på Vinted eller Tradera. Får se om det blir något framöver, men just nu rensar jag bara saker i olika loppislådor.
 
Har sålt iväg ett helt gäng plagg på Vinted. Småpengar för varje grej, men bättre än inget och jag blir av med hyllvärmare som ändå inte används.
Även blivit av med ett helt gäng tyger som legat i lådor ett bra tag, nu ska jag bara orka ta tag i att lägga upp en annons på resten.
 
Hos mig står det still. Upplever att folk är lite mer krävande när de ska handla nu. Ställer frågor utan uppföljning, mm mått och prutande. Är kanske frakten som ställer till det. Har inte lagt upp något på länge men har en liten hög kvar. Får de om jag orkar ta tag i det.
 
Jag har handlat klart mindre på Vinted sen de la på frakten.
Nu kollar jag i första hand marketplace och närområdet igen.
Jag köper ju mest billigt till barn och nu blir ju frakt+köpskydd dyrare än varan
 
Fortsätter rensa här hemma, förhoppningsvis kan jag övertala mor min att stå på en loppis om ett par månader. Orkar inte riktigt hålla igång att sälja på Vinted eller Tradera. Får se om det blir något framöver, men just nu rensar jag bara saker i olika loppislådor.
Och efter loppisen kör man grejerna till second hand :up:
Inte ta med hem igen ska iaf vara min strategi..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 103
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 556
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp