Här pågår rensning mer på allvar. Älskar Ta och Ge gruppen som är lokal. Har bytt lite kläder, men valt att lägga i fler i påsen än jag tar. Har startat lite Tradera auktioner.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra jobbat!Jag har inte gjort av med mer grejer ännu men har avbeställt ett par plastblommor jag beställde. Såg superfina ut och kanonpris men kom fram till att NEJ! Nu ska jag försöka att bara köpa sådant som är nödvändigt!
Tack Känner mig duktig Blommorna hade passat mycket bra där jag tänkt ha dem men det går flera tåg! Igår var jag också på köpcentrum med familjen utan att köpa något onödigt (om man bortser mat och Yogiboost )Bra jobbat!
Jag hittade hjorthornssalt från 1987 häromdagen. Jag var inte ens född dåRöjde i skafferiet idag. Fattar för det första inte hur allt fick plats förut… men det mest anmärkningsvärda är hur gamla grejer man har kvar Tårtströssel från 2005 och karamellfärg från 1999…!
Helt otroligt!Jag hittade hjorthornssalt från 1987 häromdagen. Jag var inte ens född då
Jag har läst att även om gamla frysboxar kan gå sönder när man fraktar dem.Ok, frysboxen fungerar. Vågar inte åldersbestämma den, finns en risk/chans att den är från 60-talet. Om någon vet något om blåa frysboxar från Osby Polar..? Jag måste erkänna att jag är lite fascinerad.
Jag har läst att även om gamla frysboxar kan gå sönder när man fraktar dem.
Att någon köpare ring och varit arga när den inte fungerade när de kom hem med den.
Så bäst är nog kanske att skänka bort den och visa att den fungerar som den ska innan lastning.
De drar nog bra mkt mer ström än moderna frysar så ev pris bör vara mkt lågt, annars tror jag nog att de flesta heller lägger på lite till och köper en nyare begagnad.
Jag blev glad när köparna av mitt föräldrahem ville ha den stora fungerande frysboxen från 70talet så slapp vi kånka upp den ur källaren.
Vi kom på att det står en gammal frysbox i källaren. En stor bynglig sak som vi aldrig kommer använda. Den ingick i huset när vi köpte. Vi ska ta reda på om den fungerar och göra oss av med den på ena eller andra sättet.
Frågan är väl egentligen, ska man lägga ut annons nu eller vänta till älgjaktssäsongen börjar? Kanske lika bra att lägga ut annons redan nu, om någon nappar är det bra annars får vi annonsera igen.
Har haft ute en projektorduk i över ett år för en struntsumma utan att bli av med den. Den går inte in i bilen annars hade jag kört den till secondhand för länge sen. Nu ligger den i garaget och blänger på mig. Kanske ska lägga ut den som skänkes..
Jag har också sålt gammal kyl/frys för en hundring eller två, kopplat in den när de hämtar så de ser att den fungerar. Har varit folk som bara ska ha till en fest eller när de har gäster. Tror nog du blir av med den nu och inte behöver vänta på jakten, för mig gick det fortJag har lagt ut den för 150 kr. Ärligt talat vet jag inte ens hur de fått in den genom dörren en gång i tiden