Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Det beror nog på situationen tror jag, är ju väldigt svårt att säga sådär generellt.

Tänk om jag blir överkörd av en spårvagn när jag går hem från jobbet sedan... Oldie, då får du dementera mina senaste inlägg. Kraftfullt:arghh:

KL
Det dök upp en ny profil på MP och jag skickade ett meddelande ungefär samtigit som han skickade ett till mig. Vi malar lite försiktigt.

Men så sätter han in en ny bild på sin profil och det framgår att han saknar flera tänder i munnen :eek: :banghead:

Kan inte ens med väldigt mycket vin tänka mig att hångla med den...

KL
Det dök upp en ny profil på MP och jag skickade ett meddelande ungefär samtigit som han skickade ett till mig. Vi malar lite försiktigt.

Men så sätter han in en ny bild på sin profil och det framgår att han saknar flera tänder i munnen :eek: :banghead:

Men asch då , nu är du bara ytlig :p ...han kanske hade tänderna på rengörning :)

KL

Som lök på laxen visar det sig att han jobbar som diakon. :meh:

Kvällens bästa :D
"tjej 39 år med 2 barn på heltid-boendes på mindre ort"

skrev lite halvblygt igår å fick till svar idag : Respektera åldersspannet gubbe!!

hon sökte "kille 27-32" :banghead:
såg la inte ja ju :o

jaja-thats life- jag lyckas alltid hitta dom- både IRL å på nätet haha
/s

Kvällens bästa :D
"tjej 39 år med 2 barn på heltid-boendes på mindre ort"

skrev lite halvblygt igår å fick till svar idag : Respektera åldersspannet gubbe!!

hon sökte "kille 27-32" :banghead:
såg la inte ja ju :o

jaja-thats life- jag lyckas alltid hitta dom- både IRL å på nätet haha
/s

Haha :rofl::rofl:
Vilken kommentar från en kvinna i den åldern :p:laugh:

KL

Någonstans i Sverige sitter nu Börje Salming, och undrar vad som gick fel.

Någonstans i Sverige sitter nu Börje Salming, och undrar vad som gick fel.

*asg*

Om det vore så väl. Nä, denne man både saknar muskeler och har lite barlast att släpa på.

Jag sker till honom för att jag tänkte att jag inte skulle vara så fördomsfull och för att han såg ...rar? ut.

Min personliga erfarenhet av diakoner är att de valt yrket för att de haft det tufft. Någon form av bagage. Antagligen en rejäl fördom, men jag drar ändå öronen åt mig....

Haha :rofl::rofl:
Vilken kommentar från en kvinna i den åldern :p:laugh:

Men eller hur! Hon letar ju dessutom själv "lammkött".

Jag tycker det är väldigt onödigt att svara otrevligt (även om jag själv kan sucka över kontaktförsök från 25-åringar och 60-åringar när jag tydligt angivet ett åldersspann som inte är långt från både 25 och 60). Men - varför är det mer uppseendeväckande för att det kommer från "en kvinna i den åldern". Vilken ålder då? Yngre medelåldern? Och lammkött? När man söker en person som definitivt ligger i spannet vuxen - letar man efter lammkött då? Och varför gör det hennes svar något att kommentera specifikt? Det finns gott om män runt 40 som gärna vill ha en kvinna upp till några år yngre, men det kommenteras sällan.

Men som sagt var, det är onödigt att svara otrevligt på ett första kontaktförsök, förutsatt att inte mailet man fick var otrevligt.

Den jag bor med valde i samråd med sin (yngre) bästis (haha) att inte ange sin egen ålder helt sanningsenligt.

När det var dags att träffas IRL valde jag mellan två och valde bort den (på pappret) äldre baserat enbart på åldern.

När jag sen började umgås med sambon fick jag inte ihop livshistorian med den uppgivna åldern, det var helt enkelt inte möjligt. Rent utseendemässigt däremot helt möjligt.

Nu fick jag reda på rätt ålder efter typ en vecka och kunde ju inte gärna gnälla, jag fick ju i princip smaka på mina egna fördomar :rofl: Den jag valde bort visade sig vara yngst, haha!

Svammel? Ja!
Men såhär i efterhand så är det ju dumt att hänga upp sig på ålder... :D

Jag tycker det är väldigt onödigt att svara otrevligt (även om jag själv kan sucka över kontaktförsök från 25-åringar och 60-åringar när jag tydligt angivet ett åldersspann som inte är långt från både 25 och 60). Men - varför är det mer uppseendeväckande för att det kommer från "en kvinna i den åldern". Vilken ålder då? Yngre medelåldern? Och lammkött? När man söker en person som definitivt ligger i spannet vuxen - letar man efter lammkött då? Och varför gör det hennes svar något att kommentera specifikt? Det finns gott om män runt 40 som gärna vill ha en kvinna upp till några år yngre, men det kommenteras sällan.

Men som sagt var, det är onödigt att svara otrevligt på ett första kontaktförsök, förutsatt att inte mailet man fick var otrevligt.

Fast det var väl mer hennes kommentar så var rolig ;) ...är man 39 och kallar en 42 åring gubbe , vad är man själv då :cautious: ..kärring kanske:p

Men en kvinna 39 som söker 27-32 letar väl " lammkött"? Personligen undrar jag varför hon vill ha en som är minst 7 år yngre? Och så undrar jag vilken framtid hon ser med en 27-åring? Hon har sina barn och söker nu en kille som sannolikt inte har barn. Vill hon ha en sladdis om några år eller tänker hon att killen inte skall vilja ha egna eller ser hon honom som toyboy?
Pontiac är ju 42 så hur kan en som söker 12-7 år yngre än sig själv tycka att en tre år äldre=gubbe? Märkligt. :cautious:

Pontiac, du får maila våra frågor så vi får svar! :D

Lil-sis: hur reagerade du då när han berättade? Jag hade blivit sur över att han ljög tror jag. Fast iofs ljuger många om ålder, så det kanske inte vore så farligt. Men han borde sagt det första dejten tycker jag, då hade det varit ok.

Jag råkade bara på en som ljög om ålder (vad jag vet). Han var 30 men påstod att han var 27 för det lät gammalt med 30. :p
Annars verkade männen jag dejtade ha svårast att vara sanningsenliga om sin längd. Det vandrar runt en faslig massa killar som ser sig som 176-178 men som är ca 170. Märkligt. Det märks ju liksom att det inte stämmer om man lägger på 5 cm.
Dejtingtips: skarva inte, det syns. ;)

Fast det är väl upp till var och en?

Jag skulle utan Guds hjälp och en tandborste kunna vara mamma till en 25-åring och en 60-åring skulle nästan kunna vara pappa till mig. Säg 63-64 så är det hemma. Så länge man ligger i samma generation, fine. Men när det känns som att man närmar sig eller kliver över generationsgränserna så är jag tveksam. Eller - helt ointresserad.

Sedan kan vad som helst hända, men generellt sett.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
992
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 937
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka