Allergivänligt?

Sv: Allergivänligt?

Tja, allergi är ju så jäkla individuellt.
Både jag och min far är allergiker, men tål helt olika saker.
Han är allergisk mot ex häst, katt, hund, pollen osv.
Han tålde inte ens min mormors 2 dvärgpudlar, utan blev svullen och röd i ögonen, fick nässelutslag osv.
Jag själv är allergisk mot katt, pollen, gräs, hö och en hel del matallergi.
MEN, jag har 1 guldhamster på mitt rum (som min pappa även tål), samt 8 kaniner utomhus.
Och det funkar hur bra som helst.
Har även en hund (rottis), som bor hos pojkvännen, som jag inte reagerar någonting alls på.
Min far däremot, får nässelutslag och röda svullna ögon av honom också.

Sv: Allergivänligt?

Hej:D min kompis lillebror fick nyss en skäggagam och dom är ju hur snälla som helst. Bor i terrarie, äter syrsor och "pellets" och går bra att gosa och hålla på med. Dom är riktigt söta och kostar ej så mkt "att ha i drift" det är mest terrariet och själva ödlan som kostar. :p jag rekomenderar alltså skäggagamer:love:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·
Samhälle Veterinärvårdspriserna är uppe i media igen, bland annat för att S lagt fram ett förslag om att förbjuda vinster i djurvården...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
12 800
Senast: fejko
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama