A
Aeternum
Sv: Allergivänlig hund.
Låter inte riktigt som min typ av hund
Glim: Haha jo tydligen.
Låter inte riktigt som min typ av hund
Glim: Haha jo tydligen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tips på mer mentalträning?
Min allergi har blivit bättre ju mer jag utsatt mig. Har hästkläderna inne, har legat med dem i sängen och sedan sovit där. Har ridskorna i hallen, en tageltuss från en häst på väggen, ridbyxorna nedanför sängen osv.
Det är bra ventilation i lägenheten samt har jag ofta under dagen något fönster öppet.
Har ofta sovit hos kompis som har hund, inga problem. Inte heller med en kompis som hade fåglar (Som är väldigt allergiovänliga)
Mina ridturer 'r på cirka 2-3 timmar i bra tempo. Träna lite agility = Träna hopp, tunnlar, bryggor, tippbrädor, sitt, ligg, disciplin, och promenadkompis = cirka 7km flertal gånger om dagen.
Vad ska jag mer göra då?
Ja fast det där hjälper ju inte, det passar in på alla hundar.
Vill du ha en hund som vaktar om nätterna, dvs säger till och verkligen håller dörren säkrad och är du beredd att ta det extra jobb det innebär och är du införstådd med att en biten inbrottstjuv kan stämma dig för vållande av skada?
Eller räcker det om den är alert och säger till om det kommer någon?
Hundar som är lämpliga att följa häst är framförallt dalmatiner, men även vallhundar har lättare för det då de vill hålla ihop flocken.
Hur mycket tid är du beredd att lägga på pälsvård?
Skulle du föredra en brukshund, vallhund, grythund, apportör (med alla dess specifika egenskaper)?
Mitt tips är nog ändå en storpudel som jag tycker passar in i dina kriterier.
Länkar till lite bilder funna på nätet...
bild 1
bild 2
bild 3
Jag vill ha någon som säger till.
Om det är mycket pälsvård är det inga problem, men däremot vill jag ha en hund som inte fäller så mycket.
En bruks eller en vallhund skulle jag vilja ha.
Vill faktiskt inte ha en pudel, har aldrig varit förtjust i den rasen.
AKB: har aldrig hört talas om, ska kolla upp det!![]()
De är himla trevliga tycker jag då jag har en granne som har en. De köpte den för att mannen i familjen va allergisk, och han klarar av den hunden väldigt bra.